Z ANIMOWANEGO ARCHIWUM „X”, CZYLI O!PLA EXPERYMENTALNIE

„Dzieło eksperymentalne to takie, w którym jest najważniejsze, żeby widz się skupił, bo jak się nie skupi, to nic nie zobaczy” – reżyser Gluś, Tajemnica Szyfru Marabuta.

TERMIN: 16.10.2013, g. 19:00
MIEJSCE: PIWOTEKA NARODOWA (ul. 6 sierpnia 1/3, Łódź)
WSTĘP WOLNY

2 (2)TELEGRAM (2012), real. Grażyna Małkiewicz

Podobnie jak podczas wrześniowego spotkania, październikowa „animowana degustacja” podzielona będzie na dwie części. Gościem pierwszej części będzie laureat Specjalnego Wyróżnienia (Dyplomu Uznania) na Festiwalu O!PLA 2013, PEDRO FERREIRA, który osobiście zaprezentuje nam przygotowany na tę okazję program ABSTRACT CINEMA FROM WROCŁAW. W drugiej zobaczymy natomiast zestaw filmów „abstrakcyjno-eksperymentalnych”, które prezentowane były w ramach festiwalu O!PLA, i w jego okolicach.

Październikowy „animowany trik z piwem” z pewnością poszerzy granice Waszej percepcji…

1. ABSTRACT CINEMA FROM WROCŁAW
W programie znalazły się prace audiowizualne wykonane przez studentów ASP we Wrocławiu w ramach zajęć “Avant-garde and experimental cinema: from film to digital” prowadzonych przez portugalskiego artystę, Pedro Ferriera. Dwie z tych prac prezentowane były w konkursie „szkolnym” na Festiwalu O!PLA 2013 (Telegram • 2’ • Grażyna Małkiewicz • 2012 / Motion colour • 4’20 • Martyna Merkel • 2012).

W PROGRAMIE:
Mucha • 2’30’’ • Paweł Sobolewski • 2013
Trench psychosis • 2’ • Daria Kowalska • 2012
Urbanscape • 3’40’’ • Aitor • 2012
Chaos kontrolowany • 2’20 • Paweł Marcinek • 2012
Telegram • 2’ • Grażyna Małkiewicz • 2012
35mm Sirecka • 1’10’ • Justyna Sirecka • 2012
Infection • 6’ • Pedro Ferreira • 2013
Panda • 1’ • Grażyna Małkiewicz • 2012
Symphony no. 4 • 1’20’ • Monika Bielińska • 2012
Road to Nowhere • 3’ • Justyna Sirecka • 2012
Compositions • 5’50 • Pedro Ferreira • 2013
Motion colour • 4’20 • Martyna Merkel • 2012
Zasmażany film • 5’30 • Pedro Ferreira • 2013

Total: 40 min.

2. KLASYCZNO-WSPÓŁCZESNY PRZEKŁADANIEC ABSTRAKCYJNO-EKSPERYMENTALNY

W PROGRAMIE:
Semantic Abstract I – V, 2003/2010, real. Petru Geminga, 4’42”
Słodkie rytmy, 1965, reż. Kazimierz Urbański, SMF, 6’33”
H2O, 2012, real.: Magdalena Tokar, Wydział Sztuki Uniwersytetu Ostrawskiego (Polska / Czechy); 2’07”
Not Here, Not Now… (Film Kontemplacyjny No.1+2), 2010, real. Petru Geminga, 4’04”
Słońce-film bez kamery, 1977, reż. Julian Antonisz, SMF, 3’33”
Papierowe pudełko (2011), Zbigniew Czapla; 8’57”
Koło Bermudzkie, 1979, reż. Jerzy Kalina, SMF, 7’34”
KIGO (2013), Izumi Yoshida, PWSFTviT w Łodzi; 6’33”

Total: 41 min.

00_47H2O (2012), real.: Magdalena Tokar

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s