Pozakonkursowy program prezentowany będzie razem z Kategorią FORMANIMY.
DYCHANA (Polska 2022, 02:00), Zuzanna Michalska, UAP
PODŚWIADOMOŚĆ (Polska 2022, 01:47), Sara Sawicka, ASP WROCŁAW
PUDEŁKO Z ZAPAŁKAMI (Polska 2022, 02:05), Szymon Ruczyński
RE:UNION (Polska 2022, 02:49), Michał Przyszlak
VJ set MATRIX3K x ZYVVIA (Polska 2022, 04:32), Sonia Kaźmierczak
***
DYCHANA (Polska 2022, 02:00), Zuzanna Michalska, UAP
Dychana, jako połączenie animacji malarskiej wraz z przestrzenią i elementem performatywnym, stanowi interpretację utworu zespołu Księżyc.
Zuzanna Michalska – studentka trzeciego roku animacji na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Interesuje się animacją abstrakcyjną, a w swoich pracach stara się odkrywać jej oddziaływania z muzyką i przestrzenią.
LAUREATKA SREBRNEGO TOBOŁKA O!PLA 2022 ZA TRZY MAŁE HISTORIE (FORMANIMY)
***
PODŚWIADOMOŚĆ (Polska 2022, 01:47), Sara Sawicka, ASP WROCŁAW
Animacja przedstawia interpretacje naszej podświadomości, w której wszystko, co znamy, traci swoje pierwotne znaczenie. Przenikamy między warstwami tego świata, każdy z nich istnieje na swoich, różnych zasadach. Realizacja jest inspirowana surrealizmem – burzeniem logicznego porządku rzeczywistości, wnikaniem w podświadomość. Praca została zaprezentowana na Festiwalu kinoMURAL, 24.09.2022 przy ul. Św. Wincentego 39a-41a we Wrocławiu.
Sara Sawicka – (ur. 2001) artystka sztuk audiowizualnych, twórczyni animacji i ilustracji cyfrowych. Studentka na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Pasjonuje ją wpływ technologii na sztukę i powstałe przez nią możliwości. Jej największą inspiracją jest surrealizm, abstrakcja oraz człowiek i jego umysł.
***
PUDEŁKO Z ZAPAŁKAMI (Polska 2022, 02:05), Szymon Ruczyński
Kiedy myślimy o mappingu, zwykle na myśl przychodzą nam wielkoskalowe widowiska wyświetlane na budynkach. „Pudełko z zapałkami” jest zaprzeczeniem takiego podejścia. Aby obejrzeć tę pracę musimy nachylić się nad niepozornym, malutkim przedmiotem. Pudełko zapałek jest tutaj niemym świadkiem wydarzeń, które znamy z klasycznej baśni Hansa Christiana Andersena.
Szymon Ruczyński urodził się w podlaskiej Hajnówce w 2000 roku. Wychowywał się w Białowieży. Od 2018 roku studiuje Animację i Efekty Specjalne w Szkole Filmowej w Łodzi. W filmach porusza istotne społecznie tematy, a ważną inspirację stanowi dla niego obserwacja wydarzeń związanych z jego rodzinną Białowieżą – konflikt o wycinkę Puszczy i kryzys humanitarny przy granicy polsko-białoruskiej. Laureat 2 Brązowych Tobołków Koziołka Matołka za filmy „Rozwiązanie” (2020) i „Puszcza: Dyptyk” (2021).
LAUREAT DWÓCH BRĄZOWYCH TOBOŁKÓW O!PLA: W 2021 ZA FILM ROZWIĄZANIE I W 2022 ZA PUSZCZA: DYPTYK (WSPÓLNIE Z KATARZYNĄ MAŁYSZKO)
***
RE:UNION (Polska 2022, 02:49), Michał Przyszlak
„re:union” powstało jako praca konkursowa na Ogólnopolski Konkurs Mappingowy, który odbywał się w ramach festiwalu Free(Ra)dom w 2022 roku. Tematem konkursu była szeroko pojęta wolność – w tym, jak widać wolność formy. Projekcja wyświetlana była na Pałacu Sandomierskim, zabytkowym, klasycystycznym budynku, usytuowanym przy ulicy Żeromskiego 53 w Radomiu – w którym obecnie znajduje się Urząd Miejski. Do współpracy przy projekcie, zaprosiłem „all your friends”, młodego, piekielnie zdolnego producenta, który stworzył ścieżkę dźwiękową. Okazało się, że „re:union” szczególnie przypadło do gustu jurorom, tym samym wygrywając wspomniany konkurs.
LAUREAT SPECJALNEGO WYRÓŻNIENIA O!PLA 2019 ZA FILM POMROKA (FORMANIMY)
***
VJ set MATRIX3K x ZYVVIA (Polska 2022, 04:32), Sonia Kaźmierczak
Set wizualny eksplorujący to co nieświadome, osadzone w dystopijnej estetyce. W mrocznych, post apokaliptycznych wizjach odnajdując nadzieję. Animacje są audioreaktywne, wraz z częścią audio tworząc spójny spektakl. W secie użyte zostały różne techniki: animacja 3d, generatywna tworzona na żywo, obrazy wygenerowane przez AI. Tematyka pracy łączy w sobie fascynacje maszynami wraz z obrazami natury, nawiązującymi do pierwotnych przeżyć.
Sonia Kaźmierczak – vjka i artystka intermedialna. Jej główne obszary działania to grafika, wideo, doświadczenia VR oraz narracje audiowizualne. Eksperymentuje z przestrzeniami trójwymiarowymi, łącząc je tak jak sny splatają się z rzeczywistością.
***