KONKURS TDMG! (KATEGORIA WCZESNOSZKOLNA)

KONKURS TDMG! im. Leszka Gałysza

TERAZ DZIECI MAJĄ GŁOS! – DZIECI WCZESNOSZKOLNE

filmy skierowane do dzieci w wieku wczesnoszkolnym (+6 lat)

***

Program I – 61’23″ (7 filmów)
BAŚNIE & BAJKI POLSKIE: KOPCIUCH (2017, 13’), Paweł Czarzasty, TvSFA (Poznań)
PUŁAPKA NA MYSZ (2016, 4’20”), Alicja Kraft, PJATK (Warszawa)
KUBA I ŚRUBA: CZARNOKSIĘŻNIK (2016, 12’30”), Bronisław Zeman i Andrzej Orzechowski, SFR (Bielsko-Biała)
SPODNIE I ŻELAZKO (2018, 1’20”), Julia Orlik, PWSTviT (Łódź)
MIŁEK Z CZARNEGO LASU (2017, 13’), Ewelina Stefańska, TvSFA (Poznań)
BARDOU – DWA WILKI (2017, 3’), Anna Chrzanowska, UAP (Poznań)
BAŚNIE & BAJKI POLSKIE: MAŁPA W KĄPIELI (2017, 13’), Andrzej Gosieniecki, TvSFA (Poznań)

Program II – 61’19″ (8 filmów)
BAŚNIE & BAJKI POLSKIE: O PSACH I KOTACH (2017, 13’), Joanna Jasińska-Koronkiewicz, TvSFA (Poznań)
AUTOSTOPOWICZE (2018, 03’20”), Rafał Blecharz, Studio Pigeon (Warszawa)
KACPERIADA: WSPÓLNY FRONT (2016, 7’), Kamil Polak, Human Ark (Warszawa)
STRACH (2018, 1’45”), Olga Kłyszewicz, PWSTviT (Łódź)
STRASZYDŁA RODZIME. WŚRÓD LASÓW, NA POLACH, NA WODACH, NA WIETRZE (2017, 8’43”), Kasia Zimnoch i Paweł Kleszczewski + dzieci / Animator Jutra – 10 Animator (Poznań)
OSIEDLE (2018, 10’12”), Magdalena Bryll, Serafiński Studio (Warszawa)
POTWORNY DENTYSTA (2017, 03’23”), Ilona Rybak, PJATK (Warszawa)
BAŚNIE & BAJKI POLSKIE: O WĘŻOWEJ WDZIĘCZNOŚCI (2017, 13’), Robert Turło, TvSFA (Poznań)

***

PROGRAM I – 61’23″ (7 filmów)

BAŚNIE & BAJKI POLSKIE: KOPCIUCH (2017, 13’), Paweł Czarzasty, TvSFA (Poznań)

…czyli opowieść o tym, że każdy może sam kształtować swój los przez wybory, jakich w życiu dokonuje…
Polska wersja powszechnie znanej bajki o Kopciuszku, która wnosi zupełnie nowe spojrzenie na bohaterów i motywy ich działania. Dawno, dawno temu, a może nie tak dawno… za górami, za lasami, a może gdzieś niedaleko… królewna Anusia sprzeciwia się swatom ojca, opuszcza rodzinny zamek i wyrusza w świat. Przyjmuje pracę pomocy kuchennej w sąsiednim królestwie i tak zostaje nazwana Kopciuchem. Dzięki swojej dobroci i magii Złotego Dębu, rozkochuje w sobie butnego Królewicza, który wcześniej nie zwraca uwagi na jakiegoś tam Kopciucha…

Paweł Czarzasty – reżyser filmów fabularnych i animowanych, twórca efektów specjalnych, animator 3D. Tworzy także filmy dokumentalne oraz reklamy promujące nowo projektowane założenia architektoniczne z wykorzystaniem zaawansowanych technik 3D. Pracuje przy projektowaniu i grafice w dziedzinie multimediów. 2008: Współautor zwycięskiego projektu Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku. Od 2006: Współpracuje z TV SFA Sp. z o.o.. 2003: Dyplom na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej. 1996: Dyplom na Wydziale Informatyki Uniwersytetu Aix-Marseille w Aix en Provence, Francja. Laureat kilku nagród międzynarodowych za filmy animowane dla dzieci i nagród za teledyski. Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Filmografia (wybór): „Busola Latariusza” (2007), „1409 – Afera na zamku Bartenstein” (2005, fabuła).

***

PUŁAPKA NA MYSZ (2016, 4’20”), Alicja Kraft, PJATK (Warszawa)

Gdy mała myszka jest zbyt żarłoczna może mieć fatalne w skutkach, ciężkostrawne sny.

„Pułapka na mysz” to trailer gry/aplikacji na urządzenie smartphone/tablet. Aplikacja jest przeznaczona dla dzieci i odnosi się do popularnej w latach 90′ zabawki tamagotchi. Bohaterem jest ospała mysz, która mieszka w serze i z lenistwa porusza się na skuterku przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych. Kiedy wpada w pułapkę swojego własnego łakomstwa popycha ją to do zmiany trybu życia. Gra ma przyzwyczaić dzieci do zdrowego trybu życia bo przez wykonywanie ćwiczeń czy regularne jedzenie zdrowych posiłków, utrzymują one mysz w dobrej formie a gdy dziecko nie uprawia sportu i źle się odżywia, mysz w aplikacji tyje i jest nieszczęśliwa.

Alicja Kraft – Muzyk i Grafik. Absolwentka Muzykologii na UW, PSM II st (puzon, fortepian) i Sztuki Nowych Mediów (spec.animacja) w Polsko Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie. Obecnie studiuje Grafikę (spec. Zaawansowane Multimedia) w Wyższej Szkole Informatyki Stosowanej i Zarządzania w Warszawie i pracuje jako Motion Graphic Designer w warszawskim Studiu SVG a także współpracuje jako podwykonawca w projektach związanych z animacją i postprodukcją filmową. Interesuje się relacją obraz-dźwięk w utworze audiowizualnym i animacji 3d oraz wizualizacją dźwięku przestrzennego.

***

KUBA I ŚRUBA: CZARNOKSIĘŻNIK (2016, 12’30”), Bronisław Zeman i Andrzej Orzechowski, SFR (Bielsko-Biała)

Kto z nas nie chciałby wiedzieć, co będzie jutro na klasówce? To proste, wystarczy trafić na właściwego czarodzieja. Kuba i Śruba pobierają nauki na zamku Czarnoksiężnika. Znajduje się tam wielka biblioteka, w której są wszystkie książki świata. Chłopcom wolno korzystać ze wszystkich ksiąg z wyjątkiem jednej – „Księgi Zaklęć i Uroków”, której nie wolno im tknąć pod żadnych pozorem. Pod okiem Czarnoksiężnika Kuba uczy się pilnie, ale Śruba jest niecierpliwy i zanim coś pomyśli, to już zrobi. Stąd kłopoty murowane, a że jesteśmy w zamku Czarnoksiężnika, więc książki fruwają z regału na regał, ilustracje książkowe ożywają, a niewinny kotek staje się groźną, wielką panterą, która zamierza pożreć chłopców.

Bronisław Zeman urodził się 02.04.1939 w Starej Wsi. Absolwent Liceum Technik Plastycznych w Bielsku-Białej i Wyższej Szkoły Filmowej w Łodzi. Pracę w SFR rozpoczął w r.1958. Najpierw był animatorem, a od r.1967 reżyserem. Debiut filmem pt.”Papieros”. Jest reżyserem, scenarzystą (m.in. autorem lub współautorem seriali: „Pampalini, łowca zwierząt”, „Kangurek Hip-Hop”, „Zielone Ludziki czyli Historie nie z tej ziemi””, „Podróże kapitana Klipera” , „Kuba i Śruba” i wielu innych scenariuszy do filmów seryjnych i indywidualnych) oraz autorem opracowań plastycznych .

Andrzej Orzechowski. Scenarzysta i reżyser. Urodzony w 1955 w Bielsku-Białej. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (1980). Od 1984 roku związany ze Studiem Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej. Między innymi jest współautorem scenariuszy filmów pełnometrażowych „Bolek i Lolek na Dzikim Zachodzie“ (1986) i „Gwiazda Kopernika” (2009) – również jako współreżyser – oraz autorem i współautorem seriali telewizyjnych: „Między nami bocianami“ (również współreżyser), „Podróże Kapitana Klipera“ oraz „Kuba i Śruba” (również współreżyser). Od 1 lipca 2010 do 30 marca 2011 pełnił obowiązku dyrektora Studia Filmów Rysunkowych. Od 1 kwietnia 2011 roku do 18 grudnia 2015 był Prezesem Zarządu Studia Filmów Rysunkowych Sp. z o.o. w Bielsku-Białej. Po przekształceniu Spółki w Państwową Instytucję Kultury został powołany z dniem 18 grudnia 2015 roku na stanowisko dyrektora Studia Filmów Rysunkowych. Jest członkiem ZAiKS-u i Stowarzyszenia Filmowców Polskich (obecnie jest członkiem Zarządu Sekcji Filmu Animowanego (2-ga kadencja) i członkiem Zarządu Koła Filmu dla Dzieci i Młodzieży).

LAUREACI ZŁOTEGO TOBOŁKA KOZIOŁKA MATOŁKA NA O!PLA 2017 ZA FILM „KUBA I ŚRUBA: PIĘCIU ROZBÓJNIKÓW”, A TAKŻE WYRÓŻNIENIA ZA ZAJĘCIE II MIEJSCA NA O!PLA 2015 ZA FILM „KOCIDRAPKA”.

***

SPODNIE I ŻELAZKO (2018, 1’20”), Julia Orlik, PWSTviT (Łódź)

Animowana fraszka o prasowaniu. Wyprane spodnie próbują uciec przed rozgrzanym żelazkiem…

Julia Orlik. Studentka PWSFTviT w Łodzi, specjalizacja film animowany i efekty specjalne. Autorka filmów ,,Bankiet” (2016) i ,,Mój dziwny starszy brat” (2018).

LAUREATKA SREBRNEGO TOBOŁKA KOZIOŁKA MATOŁKA NA O!PLA 2017 ZA FILM „BANKIET” (KATEGORIA: SZKOLNA).

***

MIŁEK Z CZARNEGO LASU (2017, 13’), Ewelina Stefańska, TvSFA (Poznań)

„Miłek z Czarnego Lasu”, czyli opowieść o trudnej sztuce akceptacji i tolerancji kogoś obcego we własnym, znanym i zamkniętym świecie. Główny bohater, rude stworzonko o imieniu Miłek, ucieka z niewoli i ciężko mu komuś zaufać. Z kolei mieszkańcy Czarnego Lasu, dokąd trafia, czują się bezpiecznie we własnym gronie i każdego obcego traktują jak intruza. Mimo to, pod wpływem empatii, dają Miłkowi szansę. I tak zaczyna się opowieść o wzajemnym zrozumieniu, szukaniu i znalezieniu przez Miłka przyjaciół, a nawet… o pierwszej miłości. Jest to więc opowieść o tym, jak wszyscy dojrzewają do decyzji, jedni by dać Miłkowi szansę i wznieść się ponad własny strach i uprzedzenia, a sam Miłek, by nowe środowisko zaakceptować, znaleźć swoje miejsce na ziemi, zdobyć przyjaciół i pozostać wiernym swoim zasadom. W roku 2008 jury Polskiej Sekcji IBBY uznało powieść Romualda Pawlaka pt. „Miłek z Czarnego Lasu” za Najlepszą Książkę dla Dzieci.

Ewelina Stefańska. Reżyserka, artystka plastyk, animatorka, graficzka komputerowa. Realizuje filmy autorskie i filmy dla dzieci. 2010: Praca dyplomowa: film animowany „Prolog” oraz praca teoretyczna „Przemiana oblicza animacji w dobie cyfryzacji mediów”. 2002 – 2008: Akademia Sztuk Pięknych w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Artystyczny). 1997 – 2002:Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. Piotra Potworowskiego w Poznaniu. „Miłek z Czarnego Lasu” jest jej debiutem filmowym.

***

BARDOU – DWA WILKI (2017, 3’), Anna Chrzanowska, UAP (Poznań)

W pewnej indiańskiej wiosce przy ognisku, Szaman opowiada dzieciom historię o złych, okrutnych wilkach. Jednak wśród dzieci znajduje się mała dziewczynka, która ma odmienne zdanie. Co się stanie jeśli mała Indianka przeciwstawi się staremu Szamanowi i przedstawi swoja wizję wilków?

Anna Chrzanowska urodziła się w Opolu. Ukończyła tam Liceum Plastyczne im. Jana Cybisa, a następnie dostała się na Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu na którym ukończyła studia I stopnia filmem “Chick Chaser” w 2015 roku, oraz studia II stopnia filmem “Bardou-two wolfs” w 2017 roku. Obecnie pracuje jako animator 2D w studiu animacji “Letko” w Warszawie.

***

BAŚNIE & BAJKI POLSKIE: MAŁPA W KĄPIELI (2017, 13’), Andrzej Gosieniecki, TvSFA (Poznań)

„Małpa w kąpieli” Aleksandra Fredry to bajka z morałem, czyli opowieść o tym, że bezmyślne naśladowanie innych, zawsze prowadzi do śmieszności…
Zabawna opowieść o małpie, która pomimo wszelkich prób upodobnienia się do człowieka pozostaje sobą… Małpa biega po ulicach, płata figle i psoty, w końcu ukrywa się w pudle na kapelusze i wraz z panią dostaje się do pokoju hotelowego. Tam podgląda panią w kąpieli i gdy ta wychodzi, małpa zaczyna ją naśladować. Odkręca kurki z wodą, leje płyn do kąpieli, pływa, nurkuje. Jednak wody jest coraz więcej, a z prysznica leci ukrop. Przestraszona małpa, z poparzonymi łapami ucieka przez okno. Film na motywach bajki Aleksandra Fredry.

Andrzej Gosieniecki – reżyser filmów animowanych, scenarzysta, scenograf, artysta plastyk. Realizuje przede wszystkim filmy autorskie w technikach rysunkowych. Od 2004: Współpracuje z TV SFA Sp. z o.o. 2000: Dyplom z wyróżnieniem ASP w Poznaniu, Pracownia Filmu Animowanego pod opieką prof. Hieronima Neumanna. Realizuje także czołówki programów telewizyjnych i filmy reklamowe. Laureat ponad 15. nagród i wyróżnień. Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Filmografia (wybór): „Ognisty Ptak” (2010), „Szewc Kopytko i Kaczor Kwak” (2009), „Krawiec Niteczka” (2005).

LAUREAT WYRÓŻNIENIA SPECJALNEGO NA O!PLA 2017 ZA FILM „PAN MALUŚKIEWICZ I WIELORYB”.

***

Program II – 61’19″ (8 filmów)

BAŚNIE & BAJKI POLSKIE: O PSACH I KOTACH (2017, 13’), Joanna Jasińska-Koronkiewicz, TvSFA (Poznań)

…czyli opowieść o tym, że łamanie prawa dla własnych korzyści, zawsze prowadzi do chaosu i głębokich podziałów oraz że stare porzekadło „żyją jak pies z kotem” nie wzięło się znikąd…
Dawno, dawno temu, a może nie tak dawno… za górami, za lasami, a może gdzieś niedaleko… w znanym mieście Krakowie, psy, koty, myszy a nawet ludzie żyją ze sobą w wielkiej przyjaźni. Aż pewnego razu za sprawą psa Opryszka i kotki Gryzeldy dochodzi do złamania niepisanego prawa, co się komu należy, jeżeli spadnie ze straganu na ziemię. I tak zostaje spisany kodeks, który ma obowiązywać wszystkich. Jednak wkrótce każdy interpretuje zapisy kodeksu na swoją korzyść, aż w końcu wszyscy kłócą się ze wszystkimi…

Joanna Jasińska-Koronkiewicz – reżyser, scenarzysta, scenograf, animator, operator. Realizuje filmy autorskie w technikach animacji malarskiej bezpośrednio pod kamerą i w technikach wycinankowych. 2010: Doktor Sztuki Filmowej w PWSFTViT; 2005: Debiut i stała współpraca z TV SFA Sp. z o.o. Od 2005: Asystent na Wydziale Animacji w PWSFTViT w Łodzi. 2003: Dyplom z oceną celującą na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej – Kierunek Animacja, PWSFTViT w Łodzi. Laureatka ponad 20. nagród i wyróżnień. Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Filmografia (wybór): To pewna wiadomość! (2014), Ballada (2010), Złota jabłoń (2008), Dies Irae (2006), Len (2005), Dunia – tam i z powrotem (2003, dyplom), Mileńka (2001).

***

AUTOSTOPOWICZE (2018, 03’20”), Rafał Blecharz, Studio Pigeon (Warszawa)

Krótki film długiej drogi. Rodzeństwo stara się dotrzeć do domu dziadka. Autostopowicze spotykają po drodze różnych ludzi, ale prawdziwym towarzyszem pozostaje domowa roślinka, którą zabierają wszędzie. Wspólna podróż stopniowo staje się próbą znalezienia własnych korzeni. Ale czy takie poszukiwanie ma kres? Co się stanie, gdy dotrą do celu podróży? Melancholijny i senny nastrój potęguje autorska kompozycja Amiara Molero oraz delikatna kolorystyka i technika animacji wykonana w Studio Pigeon.

Rafał Blecharz. Urodzony w 1990 roku. Animator, absolwent filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Mieszka w Krakowie.

***

KACPERIADA: WSPÓLNY FRONT (2016, 7’), Kamil Polak, Human Ark (Warszawa)

Kamil Polak. Absolwent Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Wydziału Animacji i Efektów Specjalnych w PWSFTviT w Łodzi. Jego pierwszy film studencki „Narodziny Narodu” do dziś pokazywany jest w ramach zestawu najlepszych filmów reprezentujących Szkołę Filmową w Łodzi. Prowadził ekipę grafików i animatorów komputerowych przy tworzeniu filmu animowanego „Piotruś i wilk”, nagrodzonego Oscarem w 2008 roku. Jego autorski film animowany „Świteź” miał swoją premierę na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie w 2011 roku, był pokazany na ponad 150 festiwalach na całym świecie i zdobył ponad 25 nagród. Olbrzymim uznaniem cieszą się takzże stworzone przez niego animowane formy, będące częścią przedstawień Krzysztofa Warlikowskiego, jednego z najwybitniejszych polskich rezżyserów teatralnych. Pośród nich są animacje do opery Ryszarda Straussa „Kobieta bez cienia” (2013) przygotowanej z okazji 50-tej rocznicy odbudowy opery monachijskiej czy animowane projekcje do sztuki „Francuzi” (2015) na podstawie powieści „W poszukiwaniu straconego czasu” Marcela Prousta. Ma na swoim koncie reżyserię kilkudziesięciu reklam, w tym m.in. z serii „Serce i Rozum”, realizowanych często wspólnie z Wojtkiem Wawszczykiem.

PILOTAŻOWY ODCINEK „KACPERIADY” PT. „NAJLEPIEJ BYĆ SOBĄ” W REŻYSERII WOJTKA WAWSZCZYKA ZDOBYŁ ZŁOTY TOBOŁEK KOZIOŁKA MATOŁKA W KONKURSIE TERAZ DZIECI MAJĄ GŁOS! (KATEGORIA: WCZESNOSZKOLNA) NA O!PLA 2014. ODCINEK „ON MA, A JA NIE” W REŻYSERII KUBY TARKOWSKIEGO ZDOBYŁ WYRÓŻNIENIE ZA ZAJĘCIE IV MIEJSCA NA O!PLA 2017.

***

STRACH (2018, 1’45”), Olga Kłyszewicz, PWSTviT (Łódź)

Mały chłopiec ukrywa się w szafie przed nocnymi zmorami i potworami, które pojawiają się na ścianach jego pokoju. Szybko okazuje się jednak, że były to jedynie cienie drzew i przedmiotów, oświetlone przez światło księżyca, zaś „potwory” – wytworem jego bujnej wyobraźni.

Olga Kłyszewicz, studentka trzeciego roku Wydziału Operatorskiego kierunku Animacja i Efekty Specjalne PWSFTviT w Łodzi. Początkująca, młoda autorka filmów animowanych, eksperymentująca z różnymi technikami. W swoich filmach lubi poruszać tematy osobiste, intymne i co za tym idzie budzące emocje. Autorka filmów animowanych takich jak „Więź” (2017), „Przekonanie” (2018) oraz „Strach” (2018).

***

STRASZYDŁA RODZIME. WŚRÓD LASÓW, NA POLACH, NA WODACH, NA WIETRZE (2017, 8’43”), Kasia Zimnoch i Paweł Kleszczewski + dzieci / „Animator Jutra” – warsztaty w ramach 10. MFA ANIMATOR w Poznaniu.

Film ukazuje pechowy dzień Jaśka, którego zamęczają złośliwe stwory znane z folkloru słowiańskiego. Film powstał podczas warsztatów „Animator Jutra” na 10. Międzynarodowym Festiwalu Filmów Animowanych Animator 2017 w Poznaniu (7-15 lipca 2017). Prowadzenie: Kasia Zimnoch i Paweł Kleszczewski. Film był tworzony przez dzieci w wieku 7-12 lat.

Kasia Zimnoch i Paweł Kleszczewski są duetem twórców filmowych i artystów wizualnych, pochodzącym ze Szczecina. Tworzą animacje oparte na mitologii, folklorze i legendach. W swoich animacjach łączą elementy plastyczne z elementami historii sztuki, etnologii i antropologii kultury. Oboje są absolwentami Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. W roku 2013 założyli w mieście Cavan, w Irlandii, studio produkcyjne Konik.

***

OSIEDLE (2018, 10’12”), Magdalena Bryll, Serafiński Studio WARSZAWA

W miejscu wiekowego lasu powstaje nowe osiedle, uporządkowane, nowocześnie zaprogramowane i … bezduszne. Tomek i Tonia wraz z innymi dziećmi, dzięki swej wyobraźni i pomysłowości zmieniają ten stan rzeczy. Scenariusz Magdaleny Bryll i Witolda Giersza wg. pomysłu Ernesta Brylla. Głosu jednej z postaci użyczył sam Witold Giersz.

Magda Bryll jest absolwentką kierunku Animacja na łódzkiej Filmówce. Pracowała przy takich filmach jak „Piotruś i Wilk” (Oscar 2008), „Miasto Płynie”, „Treser Żuków”, „Latająca Maszyna”, „Ziegenort”. Obecnie jej główną zawodową aktywnością jest organizowanie warsztatów animacji dla dzieci i młodzieży pod szyldem Poklatkowo.pl. Prowadzi je od 8 lat w całej Polsce, oraz za granicą. Film pt.„Osiedle”, będący pilotowym odcinkiem planowanego serialu, jest jej debiutem reżyserskim.

***

POTWORNY DENTYSTA (2017, 03’23”), Ilona Rybak, PJATK (Warszawa)

Czy zadawałeś sobie kiedyś pytanie, Drogi Widzu, jakie niebezpieczeństwa czyhają na Ciebie podczas spaceru po lesie? Zabawny film o pewnym dentyście, który czuwa nad stanem uzębienia mieszkańców baśniowego świata.

 

***

BAŚNIE & BAJKI POLSKIE: O WĘŻOWEJ WDZIĘCZNOŚCI (2017, 13’), Robert Turło, TvSFA (Poznań)

…czyli opowieść o tym, że nawet królewską pychę i poczucie bezkarności może spotkać zasłużona kara, jeśli wśród poddanych są ludzie o czystym sercu…
Dawno, dawno temu, a może nie tak dawno, za górami, za lasami, a może gdzieś niedaleko, żyje sobie Bartek, który opatruje złamane skrzydło Kaczuszce i tak zawiązuje się między nimi przyjaźń. Pewnego dnia, kiedy wraca do domu widzi, że chatę zajęli obcy ludzie, Kaczuszka jest związana, a Kucharz zamierza przygotować z niej główne danie dla Króla. Wcześniej, Bartek ratuje z opresji Wężowego Króla, który daje magiczną moc fujarce, na której Bartek lubi grać. Moc fujarki uwalnia Kaczuszkę, a ekipę Króla spotyka zasłużona kara. W końcu poddani Króla postanawiają oddać koronę Bartkowi, a Wężowy Król zamienia Kaczuszkę w Królewnę…

Robert Turło. Reżyser, scenograf, scenarzysta, animator, grafik 2D i 3D. Doktor sztuki filmowej. Realizuje autorskie filmy animowane w technikach klasycznych i komputerowych. Tworzy wizualizacje video na żywo do muzyki współczesnej. Od 2009: Wykładowca ASP w Gdańsku. 2008: Współprojektant ekspozycji multimedialnej Europejskiego Centrum Bajki w Pacanowie. Od 2003: Współpracuje z TV SFA Sp. z o.o. 1998: Absolwent ASP w Warszawie. Laureat ponad 20. nagród i wyróżnień na festiwalach krajowych i międzynarodowych, w tym: Gold World Medal w Nowym Jorku, Special Remi Award w Houston, nominacja do ‘Złotej Palmy’ w Cannes za antywojenny, brawurowy film krótkometrażowy W.A.L. Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Filmografia (wybór): Dar Skarbnika (2009), Gdzie Jest Księżyc? (2007), Miś Fantazy (2005 – 2007).

Reklamy