KONKURS „SZKOLNY”

BEAR ME (2012), Kasia Wilk, Filmakademie Baden-Wurttenberg; 5’41” (Niemcy/Polska)

Historia wyjątkowo skomplikowanego związku życiowej outsiderki i poznanego przez nią na przystanku… misia. MUZYKA: Karol Obara. TECHNIKA: animacja rysunkowa + animacja komputerowa.

laza razem gola dupka

prof pix mal

Kasia Wilk – absolwentka PWSFTVIT w Łodzi (2012). Zajmuje się animacją 2D, ilustracją, reżyserią filmu animowanego. W latach 2010 – 2011 w ramach programu wymiany studenckiej, studiowała w niemieckiej Filmakademie Baden-Württemberg w Ludwigsburgu, gdzie zrealizowała swój film dyplomowy: BEAR ME. FILMOGRAFIA: „Lalki” (2005), „Jasam” (2006), „Widzę” (2007), „Widzę” (2007), „Bear me” (2012).

***

BEZ TYTUŁU (2012), Paulina Wyrt, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu; 1’

Nastrojowa filmowa miniatura o znudzonym młodym człowieku, przemierzającym i „oswajającym” na swój sposób marazm pewnego miasta… MUZYKA: Paulina Wyrt. TECHNIKA: animacja rysunkowa.

12IMG_0242
Pauliana Wyrt – studentka animacji na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Wieloletnia współpracowniczka Centrum Sztuki Dziecka, organizatorka i prowadząca warsztaty z zakresu filmu animowanego. Laureatka wielu konkursów min. w roku 2012 zdobyła pierwsze miejsce podczas  konkursu filmów jednominutowych TheOneMinutes w kategorii forma.

***

CHWAST (2012), Magdalena Pilecka, Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych; 4’10”

Porządek pewnej nietypowej szklarni zostaje nieoczekiwanie zakłócony pojawieniem się równie wyjątkowego Chwasta… MUZYKA: Remigiusz Zawadzki. TECHNIKA: animacja komputerowa (CG)

kadr z filmu CHWAST (2)

magda pilecka

Magdalena Pilecka (ur. 1987 roku w Nowej Dębie) – absolwentka pracowni animacji na Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych. Swoją edukację podsumowała filmem magisterskim pt. Chwast zrealizowanym pod opieką artystyczną prof. Daniela Szczechury. Hobbystycznie zajmuje się fotografią (I miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Fotograficznym ‚Kliszożercy 2010’ w kategorii: Człowiek w wielkim świecie, Wyróżnienie w Ogólnopolskim Konkursie Fotograficznym Oblicza Ludzi 2011), grafiką warsztatową (udział w wystawie Graficzny Białystok 2011) i multimediami (udział w wystawach Biennale Mediations 2010 w Poznaniu oraz podczas Nocy Muzeów w Warszawie). Jest współautorką animowanego teledysku dla zespołu Majestic – Jedziemy.

***

CO SIĘ DZIEJE, GDY DZIECI NIE CHCĄ JEŚĆ ZUPY (2011), Paweł Prewencki, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu; 8’31”

Zobaczcie, co się dzieje, gdy dzieci nie chcą jeść zupy… MUZYKA: Szymon Jóźwiak. TECHNIKA: animacja komputerowa (CG)

2

film director Paweł PrewenckiPaweł Prewencki – animator, grafik. Ukończył Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu na kierunku film animowany. W 2010r był asystentem w Pracowni Rysunku Artystycznego w Instytucie wzornictwa w Koszalinie. W l. 2011-2012 prowadził warsztaty animacji w Gorzowie Wielkopolskim. Obecnie działa w dziedzinie animacji teledysków grafiki i ilustracji. Prowadzi firmę Fifne-studio. FILMOGRAFIA: Rytmy miasta (2006), Nocny expres (2006), Cultiwation (2007), Bird’s song (2007), Co się dzieje, gdy dzieci nie chcą jeść zupy (2011), Gra (2011), Plaża (2013).

***

H2O (2012), Magdalena Tokar, Wydział Sztuki Uniwersytetu Ostrawskiego (Polska / Czechy); 2’07”

„Pojedynek” artysty z nietypowym i bardzo „niepokornym” medium jego wypowiedzi – wodą… MUZYKA: Cyprian Piwowarski. TECHNIKA: animacja wody na kamieniu litograficznym.

00_47

zdjecie_rezysera

Magdalena Tokar urodziła się 28 lutego 1988 roku. W latach 2005-2007 brała udział w Akademiach Sztuki organizowanych przez Wielkopolską Szkołę Architektury i Sztuki w Poznaniu. W 2010 roku ukończyła studia stacjonarne I stopnia – kierunek Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych na Instytucie Sztuki Uniwersytetu Opolskiego. W ramach studiów odbyła praktyki zawodowe w Teatrze Lalki i Aktora im. Alojzego Smolki w Opolu. W latach 2010-2012 studiowała na Wydziale Sztuki Uniwersytetu w Ostrawie – kierunek Grafika Warsztatowa (stacjonarne II stopnia). Obecnie studiuje na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu – kierunek Sztuka Mediów (stacjonarne II stopnia). Brała udział w różnych wystawach grupowych w Polsce i w Czechach oraz w kilku festiwalach związanych z filmem krótkometrażowym i animacją. Otrzymała dwa wyróżnienia oraz jedną nagrodę za dotychczas stworzone animacje. FILMOGRAFIA: „Władca pierścienic” (2009), „Tusz” (2009), „Kawa” (2010), „H2O” (2012).

***

HISTORIA O MIŁOŚCI (2012), Karolina Specht, PWSFTviT w Łodzi; 1’09”

Animowana fraszka na temat tzw. „miłości”. TECHNIKA: animacja rysunkowa.

1

karolina.specht

Karolina Specht – absolwentka Państwowego Liceum Plastycznego w Bydgoszczy. Obecnie studentka drugiego roku PWSFTviT w Łodzi na kierunku Film Animowany i Efekty Specjalne. FILMOGRAFIA: Historia o miłości (2012).

***

KIGO (2013), Izumi Yoshida, PWSFTviT w Łodzi; 6’33”

Wiosna, lato, jesień, zima… Kigo to wykorzystywane w poezji haiku słowa i zwroty związane z porami roku. Film „Kigo” jest abstrakcyjną wizualizacją  niektórych wierszy haiku, traktujących o wartościach najbardziej pospolitych przedmiotów, zjawisk przyrody, których uroda jest obiektem zachwytu. Nietrwałość i zmienność pór roku, to elementy przeobrażającego się wszechświata, wpływającego na nasze uczucia, emocje, na nasz podziw dla nietrwałego i ulotnego piękna. MUZYKA: Sebastian Ładyżyński. TECHNIKA: animacja kombinowana.

kigo01_00977

izumi.Yoshida

Izumi Yoshida urodziła się w Łodzi w 1989 roku. W 2009 r ukończyła szkołę dwujęzyczną z językiem niemieckim jako wykładowym w VIII L.O. Im  A. Asnyka w Łodzi. Od 2009 r. do chwili obecnej jest studentką Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej ze specjalnością Film Animowany i Efekty Specjalne. Aktualnie studiuje na czwartym roku. FILMOGRAFIA: „Przebudzenia” (2010), „Miraż” (2011), „Kigo” (2012).

***

LABORATORIUM (2012), Mateusz Dunaj, WA UMCS w Lublinie; 6’08”

Gdzieś w kosmosie, w laboratorium przyszłości, robot prowadzi wnikliwą obserwację „życia” pod mikroskopem. Nagle do akcji wkracza nieproszony gość… MUZYKA: Wojciech Bartnik. TECHNIKA: animacja 3D.

kadr_2fotka_1Mateusz Dunaj urodził się 15 marca 1989 r. w Rzeszowie. Aktualnie studjuje na Wydziale Artystycznym UMCS  w Lublinie na pierwszym roku studiów magisterskich na kierunku Grafika. Na codzień zajmuje sie tatuazem i animacja komputerowa, swoja uwage koncentruje glownie na
grafice trójwymiarowej.

***

LOADING (2011), Zofia Mikołajczak, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu; 5’53”

„Loading” przedstawia problem, który jest wspólny dla większości z nas, a który najbardziej daje o sobie znać w momencie poprzedzającym wykonanie każdego z narzuconych nam zadań. Mimo że każdy z nas stara się mierzyć z nim w inny sposób, wszyscy koniec końców zwlekamy. Często ucieczkę znajdujemy w prozaicznych czynnościach, które w najmniejszym stopniu angażują naszą uwagę.

ythumb_s.phpzofia mikołajczak

Zofia Mikołajczak, urodzona w 1987 roku. Ukończyła studia na wydziale Animacji Uniwersytetu Sztuki w Poznaniu. Jest autorką filmów animowanych, spotów reklamowych oraz animacji dla telewizji. Oprócz animacji interesuje się także fotografią i grafiką. „Loading” jest jej filmem dyplomowym. Pracuje w Poznaniu jako grafik, zajmuje się także grafiką animowaną.

***

MACICA (2012), Anna Kosińska, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie; 6’33”

Film na podstawie opowiadania Etgara Kereta. Z pozoru nie mająca sensu historia o narządzie wewnętrznym kobiety, jest de facto opisem przeżyć chłopca, który patrzy na swoje życie z perspektywy dorosłego już mężczyzny, i zaczyna rozumieć, jak historie ojca i matki zdeterminowały jego własne życie. MUZYKA: Mateusz Sieradzan. TECHNIKA: animacja rysunkowa + Flash.

Macica, fot. 1

foto of director

Anna Kosińska (ur. 1989), studentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.

Macica, fot. 3

***

MOTION COLOUR (2012), Martyna Merkel, ASP we Wrocławiu; 4’20”

Abstrakcyjne, wciąż zmieniające się plamy barwne i świetnie dobrana ścieżka dźwiękowa tworzą gęstą atmosferę tej eksperymentalnej animacji w duchu Stana Brakhage’a.  Film zrealizowany w ramach zajęć z filmu eksperymentalnego prowadzonych przez portugalskiego twórcą, Pedro Ferreira, na ASP we Wrocławiu. MUZYKA: Salakapakka Sound System. TECHNIKA: animacja rysunkowa bezpośrednio na taśmie 8 mm + tusz na szkle.

MotionColour_Still01

DSC_0078

Martyna Merkel jest studentką 4 roku malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych we Wroclawiu. W swoim malarstwie porusza problem koloru i materii. Inspiracją autorki jest pejzaż. W ostatniej serii obrazów jest to pejzaż portugalski. Od ponad roku interesuje się także filmem eksperymentalnym i animacją, który stał się nowym medium do kontynuacji malarstwa. Prezentowała swoje prace na wystawach we Wrocławiu i Porto.

***

PAC! (2012), Alicja Błaszczyńska, PWSFTviT w Łodzi; 1’19”

Fraszka filmowa o młodej kobiecie, która tylko chciała się wykąpać… MUZYKA: TECHNIKA: animacja rysunkowa.

fotos_2zdjęcieAlicja Błaszczyńska urodziła się w 1991 roku. Po ukończeniu szkoły średniej rozpoczęła studia kulturoznawcze na Uniwersytecie Łódzkim, a następnie na kierunku animacja i efekty specjalne w łódzkiej szkole filmowej. Obecnie jest studentka drugiego roku.

***

PING-PONG (2012), Natalia Krawczuk, PWSFTviT w Łodzi; 1’04”

Fraszka filmowa o dwóch mężczyznach pochłoniętych grą w niewidzialnego ping-ponga… TECHNIKA: animacja rysunkowa.

ping-pong_1_duzenatalia_krawczuk_

Natalia Krawczuk (ur. 1982 r.) – ukończyła wydział Etnologii i Antropologii Kulturowej na Uniwersytecie Warszawskim. Po studiach pracowała w agencji PR oraz państwowych instytucjach kultury. Obecnie studiuje na wydziale Film Animowany i Efekty Specjalne w PWSFTviT w Łodzi, na drugim roku.

***

POLOVANIE (2012), Zuzanna Dąbrowska, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu; 4’45”

Zaczyna się weekend! Zaczyna się polovanie! TECHNIKA: animacja komputerowa.

PoLOVAnie_stopklatka3

Zuzanna_Dabrowska1

Zuzanna Dąbrowska urodziła się w 1985 roku w Poznaniu, gdzie dorastała i została. Magistra zdobyła studiując grafikę projektową na Poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych, a w zeszłym roku została również absolwentką animacji na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Czynna zawodowo. Zimą łapie promieniowanie elektromagnetyczne monitora spędzając dnie i noce na projektowaniu, latem promienie słoneczne. Fanka geniuszu Mrożka i Antonisza.

***

PRZYNĘTA (2012), Marta Magnuska, PWSFTviT w Łodzi; 8’14”

Czasem ucieczka we własną wyobraźnię jest jedynym wyjściem, by przetrwać problemy dnia codziennego, zwłaszcza, dla człowieka-ryby… MUZYKA: Dawid Barański, Maciej Kalbarczyk, Bartłomiej Stępniak. TECHNIKA: animacja rysunkowa.

przyneta_foto3

mmagnuska

Marta Magnuska. Studentka kierunku film animowany i efekty specjalne na Wydziale Operatorskim łódzkiej PWSFTviT. Równolegle studiuje na Wydziale Grafiki ASP w Łodzi.

  przyneta_foto1

STOLICZKU NAKRYJ SIĘ 2 (2012), Tymon Albrzykowski, PWSFTviT w Łodzi; 7’07”

Twórcza kontynuacja popularnej baśni Braci Grimm, próbująca odpowiedzieć na pytanie, co by było, gdybyśmy mogli mieć wszystko. Czy bylibyśmy szczęśliwi, czy racze przytłoczeni nieskończonymi możliwościami wyboru? MUZYKA: Ernest Romańczuk. TECHNIKA: animacja kombinowana.

Pre-comp 4 (0-00-04-09)

Tymon Albrzykowski

Tymon Albrzykowski urodził się w 1988 roku w Gdańsku. W roku 2008 zakończył dyplomem naukę w Liceum Plastycznym w Gdyni na kierunku fotografia artystyczna. Od 2009 roku student specjalności Film Animowany i Efekty Specjalne w PWSFTviT w Łodzi. FILMOGRAFIA: „Dziwy Mórz Głębokich” (2010), „Przytulizator” (2011), „2(dwa)” (2011), „Stoliczku nakryj się 2”.

***

TELEGRAM (2012), Grażyna Małkiewicz, ASP we Wrocławiu; 02’04”

Tak mógłby brzmieć i wyglądać telegram współczesności… Film zrealizowany w ramach zajęć z filmu eksperymentalnego prowadzonych przez portugalskiego twórcą, Pedro Ferreira, na ASP we Wrocławiu. MUZYKA: Jed Hershon. TECHNIKA: animacja rysunkowa bezpośrednio na taśmie 35 mm.

Telegram_Still01graza cv

Grażyna Małkiewicz, urodzona w 1987 r. we Wrocławiu. Zajmuje się malarstwem, grafiką projektową (okładki do książek, ilustracje, identyfikacja wizualna, plakaty), prowadzi warsztaty plastyczne, zajmuje się działalnością antyfaszystowską i wolnościową, tworzy tkaniny artystyczne, rekwizyty teatralne i zabawki.

Wystawiała swoje prace w kilku galeriach we Wrocławiu (Galeria Szczytnicka, restauracja Casus), Sosnowcu (Klub im. Jana Kiepury, galeria Muza), Sławkowie (Miejski Ośrodek Kultury) i Łodzi („Komiksowatość” Łódź Art Center).  W latach 2008-2010 współpracowała z feministyczną grupą artystyczną Dzikie Łąki z Opola. W 2010r. zajęła się projektowaniem i malowaniem murali. Obecnie jest  studentką IV roku malarstwa studiów stacjonarnych ASP im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu.

***

TREMOLO NON TROPPO (2012), Lucyna Kolendo, Remo Rauscher, ASP w Gdańsku (Polska/Austria); 01’55”

Film opowiadający o wewnętrznym lęku przed poniesieniem porażki w obliczu wrogo nastawionej publiczności. Muzyczny termin „tremolo” oznacza „drżenie”, szczególnie wykorzystywane w grze na instrumentach smyczkowych. Aby to wyrazić, cała ścieżka dźwiękowa została nagrana przez twórców w oparciu o wiolonczelę i abstrakcyjne dźwięki ścierających się noży. MUZYKA: Lucyna Kolendo, Remo Rauscher. TECHNIKA: animacja lalkowa.

TremoloNonTroppo_Still_02_300dpi

TremoloNonTroppo_Still_01_300dpi

Portrait_LucynaKolendo

Lucyna Kolendo (ur. 1988) jest absolwentką Universität für Künstlerische und Industrielle Gestaltung Linz oraz Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Studia na wydziale Grafiki ukończyła wyróżniona dyplomem w pracowni Profesora Tomasza Bogusławskiego w 2012 roku (animacja poklatkowa). Wielokrotnie nagradzana stypendium dla najlepszych studentów oraz stypendium Rektora. Fotografie własnego autorstwa wystawiała w Polsce oraz Stanach Zjednoczonych. Prezentowana na wystawie w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie seria zdjęć „Corpo Solido” wygrała konkurs organizowany przez nowojorski kwartalnik „Creative Quarterly” i na wiosnę zostanie w nim opublikowana. Obecnie artystka pracuje nad scenariuszem swojego drugiego filmu animowanego.

Portrait_RemoRauscherRemo Rauscher (ur. 1984) pracuje jako freelancer i niezależny twórca filmowy. Jego film „The Streets of the Invisibles” odniósł sukces na międzynarodowych festiwalach filmowych. Interesuje go głównie animacja poklatkowa. Jest absolwentem Computer Animation and Postproduction na University of Applied Sciences, Campus Hagenberg (Austria), gdzie obecnie wykłada. Od 2011 roku jest odpowiedzialny za kategorię animacji na festiwalu Prix Ars Electronica. W tym roku jest jednym z członków jury na Crossing Europe Film Festival Linz.

***

TURUNTAJ, KONIEC I POCZĄTEK (2011), Natalia Brożyńska, PWSFTviT w Łodzi; 4’49”

Turuntaj Proński wykluwa się z jaja na ulicach wymarłego miasta. Zagubiony i przerażony zaczyna swoją wędrówkę „na ślepo”. Czy uda mu się odnaleźć jakieś ślady życia? MUZYKA: Marcelo Zammenhoff, Natalia Brożyńska. TECHNIKA: animacja lalkowa.

turuntajdirector

Natalia Brożynska urodziła się 13 grudnia 1990 roku w Łodzi. W 2009 roku, po maturze, rozpoczeła studia w PWSFTviT w Łodzi, specjalność: animacja i efekty specjalne. Na pierwszym roku zrealizowała swój pierwszy film animowany, lalkowe ‚Drżące Trąby’ (2010). Film zdobył ogromna popularność oraz uznanie, zarówno publiczności, jak i jurorów wielu festiwali. Drugi rok zakończyła animacją plastelinową ‚Turuntaj, koniec i początek’ (2011).   Obecnie studiuje na czwartym roku animacji i efektów specjalnych.

***

WACHLARZ (2012), Kamila Grzybowska-Sosnowska, ASP w Krakowie; 9’14”

Film inspirowany dramatem Yukio Mischimy pt. „Wachlarz”. Klaustrofobiczna historia wzajemnego uzależnienia dwóch kobiet: starej, żyjącej niespełnioną miłością młodej, która ciągle czeka… MUZYKA: Kamila Grzybowska-Sosnowska. TECHNIKA: animacja lalkowa.

Wachlarz fot 3Kamila Grzybowska-Sosnowska

Kamila Grzybowska-Sosnowska urodzona w 1987 roku w Opolu. Jest absolwentką Ogólnokształcącej Szkoły Sztuk Pięknych w Opolu (2006) oraz Katedry Scenografii na Wydziale Malarstwa Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych (2011). Obecnie doktorantka pierwszego roku tego samego wydziału. W czasie studiów magisterskich współpracowała scenograficznie z WRiTV  w Katowicach oraz PWSFTViT w Łodzi przy etiudach szkolnych i dyplomowych m.in. przy „Brzydkich Słowach” Marcina Maziarzewskiego czy „Zmierzchu” Mariusza Grzegorzka. W 2010 roku była asystentką scenografa Ryszarda Melliwy przy filmie fabularnym „Uwikłanie” Jacka Bromskiego. Trzy lata temu zainteresowała się animacją  poklatkową  rozpoczynając realizację filmu lalkowego na motywach dramatu Yukio Mishimy „Wachlarz”, gdzie głosu użyczyła Krystyna Zachwatowicz-Wajda (ostateczny montaż zakończył się dwa lata później).  Następny film „Coraz ciszej” powstał w ramach pracy dyplomowej na podstawie własnego scenariusza inspirowanego „Niebieskim Ptakiem” M. Meaterlincka. Film został wyróżniony dyplomem honorowym na ogólnopolskiej wystawie Najlepsze Dyplomy ASP 2011, był wyświetlany na festiwalach polskich i zagranicznych mi.na 2 Se-Ma-For festiwal oraz 3 Międzynarodowym Festiwalu Filmów Animowanych „Tofuzi” gdzie zdobył wyróżnienie specjalne. Ostatnio realizowane filmy animowane wraz z mężem Mirkiem Sosnowskim, zdobyły główne nagrody w konkursie „Pokaż swój Horyzont” na 12 Międzynarodowym Festiwalu Filmowym T-mobile Nowe Horyzonty. W tej chwili odbywają się prace przygotowawcze do nowego filmu animowanego na podstawie ich autorskiego scenariusza, pod roboczym tytułem „Vanitas”. https://vimeo.com/sosnowscy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s