FORMANIMY

BEREK (2015, 2’40”), Piotr Czyż
CHÓR (2014, 2’10”), Marcin Surma (PWSFTviT ŁÓDŹ)
DYFUZJA (2015, 2’43”), Kamil Kucharski, Anna Pytlik
KINKI (2015, 10’12”), Izumi Yoshida (FUMI Studio)
KOSMOS (2015, 2’07”), Katarzyna Królak
MOZAIKA, WALC ŚLEDZIONY (2015, 4’25”), Andrea Guizar (PWSFTviT ŁÓDŹ)
NIE TRAĆ GŁOWY (2015, 4’), Karolina Specht (PWSFTviT ŁÓDŹ)
SONATE (2016, 1’32”), Alicja Pruchniewicz (ASP WROCŁAW)
STO[NE]S (2015, 2’20”), Marcin Giżycki
THRILLER MIEJSKI (2015, 02’09”), Aleksandra Dyktyńska (ASP ŁÓDŹ)
WNĘTRZE (2014/2015, 4’08”), Sylwia Owczarczyk (ASP ŁÓDŹ)
ZAPIS Z WCZORAJ (2015, 5’00”), Michał Soja (ASP KRAKÓW)

***

BEREK (2015, 2’40”), Piotr Czyż // T.: pikselacja //

Oryginalna formalnie luźna adaptacja baśni Braci Grimm pt. „Jak dzieci bawiły się w rzeź”.

Berek -kadr (1)Piotr CzyżPiotr Czyż urodził się w 1991 roku w Bydgoszczy. tam także uczęszczał do Liceum Plastycznego im. Leona Wyczółkowskiego. Aktualnie studiuje grafikę warsztatową na Wydziale Sztuk Pięknych na UMK w Toruniu. Jako główną technikę obrał serigrafię. Na swoim koncie ma udział w wielu wystawach zbiorowych m.in. Biennale Grafiki Studenckiej w Poznaniu (2015), Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej w Krakowie (2015). Wystawy indywidualne „Czyżby Czyż” (2014) oraz „Piotr Czyż Serigraphy” (2015) – w bydgoskim klubie Mózg.

***

CHÓR (2014, 2’10”), Marcin Surma (PWSFTviT ŁÓDŹ) // T.: CGI //

Film powstał przy użyciu autorskiego algorytmu.

chor-fotos-2surmafoto IMGP0716Marcin Surma. Urodzony w 1988 r. w Lublinie. Absolwent Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki UMCS w Lublinie oraz Wydziału Operatorskiego PWSFTviT w Łodzi. M.in. ilustrator i art director projektu SUPERHOT.

WYRÓŻNIONY NA O!PLA 2015 ZA ZAJĘCIE IV MIEJSCA W KATEGORII FORMANIMY ZA FILM „NENUFARY”

***

DYFUZJA (2015, 2’43”), Kamil Kucharski, Ania Pytlik // T.: animacja kombinowana //

Dyfuzja – proces samorzutnego rozprzestrzeniania się cząsteczek lub energii w każdym ośrodku, będący konsekwencją chaotycznych zderzeń cząsteczek dyfundującej substancji między sobą lub z cząsteczkami otaczającego ją ośrodka. (źródło: Wikipedia)

d0KamilKamil Kucharski (pseudo: Kuchar) –  urodzony w 1989 roku. Pochodzenie: Radom. Absolwent Zespołu Szkół Plastycznych im. Józefa Brandta w Radomiu. W 2015 roku uzyskał z wyróżnieniem tytuł magistra sztuki w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Zajmuje się grafiką, ilustracją, komiksem, animacją, digital art’em, concept art’em, storyboardem i tworzeniem muzyki.

AniaAnia Pytlik – urodzona w 1989 roku. Pochodzenie: Wodzisław Śląski. Absolwentka Liceum Plastycznego im. Juliana Fałata w Bielsku Białej. W 2014 Roku uzyskała z wyróżnieniem tytuł magistra sztuki w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi (Wydział Sztuk Wizualnych) a także w Instytucie Sztuki Uniwersytetu Opolskiego. Zajmuje się rysowaniem, animowaniem, kotami i projektowaniem graficznym.

***

***

KINKI (2015, 10’12”), Izumi Yoshida (FUMI Studio) // T.: mieszana: obiekt, ciecz, materiały sypkie //

,Kinki” to film animowany, abstrakcyjny w konwencji horroru, thrillera psychologicznego. Bohater – morderca koduje w pamięci obrazy, aby dokonać rekonstrukcji zbrodni. Jest to próba kontemplacji obiektów rzeczywistych (tzn. tu i teraz) tak odmiennych od zniekształconych obrazów jego pamięci. Materia, która go otacza, którą tak dobrze zna, jest odrealniona, nie do poznania. Brak mu kryteriów, które pozwoliłyby na identyfikację i oddzielenie obrazu psychicznego od obrazu rzeczywistego. W dalszej kolejności, powoli, fragmenty obrazów zaczynają układać się w logiczną całość, gdzie morderca okazuje się jednocześnie ofiarą.

Kinki 06izumi-yoshidaIzumi Yoshida – urodzona 22.06.1989 r. w Łodzi.
W 2009 r. ukończyła szkołę dwujęzyczną z językiem niemieckim jako wykładowym w VIII LO im A. Asnyka w Łodzi. W latach 2009 – 2014 Studiowała w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej ze specjalnością Film Animowany i Efekty Specjalne. Od 2014 r. jest na studiach doktoranckich, na Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej ze specjalnością Film Animowany i Efekty Specjalne.

WYRÓŻNIONA NA O!PLA 2013 ZA FILM „KIGO”

***
KOSMOS (2015, 2’07”), Katarzyna Królak (ASP WARSZAWA) // T.: kombinowana: wycinanka + tusz //

Przenikające się obrazy wciągają nas w emocjonalną i duchową podróż w głąb abstrakcji i formy.

23Katarzyna Królak, studentka Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie; tworzy animacje w technikach mieszanych, zajmuje się także projektowaniem, ilustracją oraz montażem.

***

MOZAIKA, WALC ŚLEDZIONY (2015, 4’25”), Andrea Guizar (PWSFTviT ŁÓDŹ) // T.: animacja malarska na celuloidach i szkle //

Duży statek na otwartym morzu. Dziewięć kolorowych postaci zaangażowanych w tajemniczą, skoordynowaną pracę, którą można nazwać ‚walcem śledziony’. Tragikomedia, w której trzewia i wzniosłe uczucia spotykają się w jednym miejscu.

Mosaico_Stil1AndreaGuizar300dpi copia Andrea Guizar urodziła się w 1989 roku w Mexico City. Studiowała literaturę włoską na Narodowym Uniwersytecie Meksykańskim. Obecnie jest studentką drugiego roku studiów magisterskich na kierunku Animacja i Efekty Specjalne na PWSFTViT w Łodzi.

***

NIE TRAĆ GŁOWY (2015, 4’), Karolina Specht (PWSFTviT ŁÓDŹ) // T.:  CGI //

Nie trać głowy – krótkometrażowy film wykonany w technice animacji rysunkowej i komputerowej. Jest to graficzna historia o tym, jak łatwo można stracić głowę. Na środek czarnego ekranu powoli wtacza się biała głowa. Jedno zdarzenie wywołuje lawinę kolejnych wypadków. Wizualna strona filmu rozwija się wraz z akcją. Od prostych kompozycji, poprzez kolejne podziały ekranu i zagęszczenie form, aż do ostatnich scen przypominających pełen barw kalejdoskop. Nadmiar myśli, relacji i powiązań ma tragiczny w skutkach finał.

3_300dpiIMG_20160224_200040Karolina Specht – urodzona w 1991 roku w Bydgoszczy. Absolwentka Państwowego Liceum Plastycznego w Bydgoszczy. Obecnie studentka kierunku animacja i efekty specjalne w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Jej dwa filmy („Nieprawdopodobnie elastyczny człowiek”, „Nie trać głowy”) były pokazywane w ramach konkursu filmów studenckich na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Animowanych Annecy w Francji. W 2013 roku otrzymała Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia.

***

SONATE (2016, 1’32”), Alicja Pruchniewicz (ASP WROCŁAW) // T.: klasyczna animacja rysunkowa //

Próba stworzenia harmonii w oparciu o kontrastowe środki – formy organiczne i geometryczne. W „Sonacie” obraz staje się instrumentem a dźwięk obrazem.

sonate1ap fotoAlicja Pruchniewicz urodzona w 1993 roku w Szczecinie. Ukończyła Liceum Plastyczne im. Constantina Brancusiego w Szczecinie. Obecnie studentka malarstwa na wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta. STRONA: http://www.alicjapruchniewicz.com/pl/

***

STO[NE]S (2015, 2’20”), Marcin Giżycki // T.: animacja obiektów //

Kamienie w paski i inne wzorki tworzą ruchomy, abstrakcyjny, pulsujący obraz do muzyki zespołu Compagnia d’Arte Drummatica.

STONESMarcin GizyckiMarcin Giżycki – historyk sztuki i filmu, krytyk, reżyser, fotograf. Profesor w Wyższej Szkole Technicznej w Katowicach. Dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Filmów Animowanych „Animator” w Poznaniu.. Od 1988 r. związany jest z amerykańską uczelnią Rhode Island School of Design w Providence (USA). W latach 1979-1981by redaktorem naczelnym kwartalnika „Animafilm” – organu Międzynarodowego Stowarzyszenia Twórców Filmu Animowanego ASIFA. Pracował też w redakcjach „Literatury” i „Projektu”. Jest autorem kilku książek, m.in. „Awangarda wobec kina. Film w kręgu polskiej awangardy artystycznej dwudziestolecia międzywojennego” (1996), “Nie tylko Disney. Rzecz o filmie animowanym” (2000), „Koniec i co dalej? Szkice o postmodernizmie, sztuce współczesnej i końcu wieku” (2001), „Słownik kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej połowy XX wieku” (2002) i „Wenders do domu” (2006). Zrealizował m.in. następujące filmy: „Providence to ja! Opowieść o H. P. Lovecrafcie i jego mieście” (1997), „Wyspa Jana Lenicy” (1998); „Podróże Daniela Szczechury” (2005), „Sycylijska Pchła” (2008), „Alfred Schreyer z Drohobycza” (2010), „Aquatura” (2010), „AE” (2011), „Kinefaktura” (2012), „FFF1” (2013), „Magiczne życie. Opowieść o American Magic¬-Lantern Theater” (2014), „Watch Your Thoughts” (2015), „Mono Canne” (2015).

***

THRILLER MIEJSKI (2015, 02’09”), Aleksandra Dyktyńska (ASP ŁÓDŹ) // T.: klasyczna animacja rysunkowa + CGI //

„Thriller miejski” to projekt dyplomowy zrealizowany na Wydziale Sztuk Wizualnych Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi w 2015 roku. Celem animacji jest pokazanie miasta jako miejsca przytłaczającego, źródła wielu bodźców i niebezpiecznych, zaskakujących sytuacji. Praca pokazuje życie miejskie widziane oczami osoby pełnej lęków i obsesji. Zapętlona animacja odzwierciedla charakter miasta, które nigdy nie śpi.

fotos (2)Ola DyktyńskaAleksandra Dyktyńska, urodzona w 1991 roku w Radomsku. Zajmuje się ilustracją, rysunkiem i animacją. Studia na Wydziale Sztuk Wizualnych Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi w latach 2010-2015. Dyplom z wyróżnieniem uzyskała w Pracowni Rysunku dr hab. Andrzeja Michalika oraz Pracowni Rysunku i Malarstwa dr Przemysława Wachowskiego.

***

WNĘTRZE (2014/2015, 4’08”), Sylwia Owczarczyk (ASP ŁÓDŹ) // T.: animacja kombinowana //

„Wnętrze” to film animowany poruszający temat choroby psychicznej. Zostają w nim ukazane dwa różne punkty widzenia: obiektywny, na którym widzimy bohaterkę z perspektywy trzeciej osoby oraz subiektywny, na którym widzimy jej postrzeganie rzeczywistości w sposób niezrozumiały dla zdrowej osoby. Synchronizacja obrazów i dialogu między nimi pozwoliła na połączenie się obu ekranów, które tak naprawdę ukazują ten sam świat.

WNĘTRZE- Sylwia Owczarczyk (1)Sylwia OwczarczykSylwia Owczarczyk – urodzona w 1992 roku w Zamościu. Tam też ukończyła Liceum Plastyczne. Otrzymała dwukrotne Stypendium Marszałka Województwa Lubelskiego w dziedzinie twórczości artystycznej za osiągnięcia w dziedzinie fotografii. Aktualnie studentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi – Wydziale Sztuk Wizualnych. Na co dzień zajmuje się fotografią, ilustracją oraz animacją.

***

ZAPIS Z WCZORAJ (2015, 5’00”), Michał Soja (ASP KRAKÓW) // T.: animacja rysunkowa //

Setki bodźców, wielość ról i zadań wpływają na chaotyczny obraz rzeczywistości formujący się w umyśle. Realizacja stanowi analizę percepcji nieuporządkowanej rzeczywistości oraz podejmuje próbę translacji pamięci na formę filmową. Autor zestawia mechaniczne nagrania rejestrujące rzeczywistość z subiektywną formą rysunkową, stanowiącą osobisty zapis przebiegu zdarzeń.

michal_soja_still2michalsojaMichał Soja jest artystą działającym w Krakowie. Posługuje się głównie eksperymentalną animacją, zajmuje się też sztuką obiektu i instalacją. Działanie twórcze traktuje jako proces poznawczy, który dostarcza nowych punktów widzenia rzeczywistości i sposobów rozumienia jej. Poszukuje własnych metod rejestracji i obserwacji świata. Stara się odtwarzać wrażenie realności i namacalności życia codziennego. Posługuje się formą rysunkową, która stanowi osobistą interpretację rzeczywistości, zestawia ją z materiałem dokumentalnym, mówiącym o wydarzeniach w sposób obiektywny. Obecnie student III roku Malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.

Reklamy