KONKURS TDMG! (KATEGORIA PRZEDSZKOLNA)

KONKURS TDMG! im. Leszka Gałysza

TERAZ DZIECI MAJĄ GŁOS! – PRZEDSZKOLAKI

filmy skierowane do dzieci w wieku przedszkolnym (do 5. roku życia)

***

Program I – 37’45″ (4 filmy)
AGI BAGI: URODZINOWY POMNIK WODZA (2016, 11’), Waldemar Mordarski, Badi Badi (Warszawa)
MARZENIA MISIA WALENTEGO (2017, 11’), Aleksandra Chrapowicka (Łódź)
PAMIĘTNIK FLORKI III: PREZENT (2016, 11’), Janusz Martyn, ANIMA-POL (Łódź)
PAN MALUŚKIEWICZ I WIELORYB (2017, 3’42”), Michał Rychławski, Strefa 57 (Sicienko)

Program II – 41’30” (5 filmów)
PAN TOTI I RYCERZE (2016, 08’03”), Grzegorz Handzlik, ORANGE Studio Animacji (Bielsko-Biała)
PRZYTUL MNIE: TEN WYJĄTKOWY DZIEŃ (2017, 6’), Mateusz Jarmulski, Animoon (Warszawa)
RODZINA TREFLIKÓW II: SERCE ROBOBOTA (2017, 08’30”), Marek Skrobecki, Studio Trefl (Gdynia)
WIERCIMISIE: GDZIE JEST BUBI? (2016, 11’), Marzena Nehrebecka, Badi Badi (Warszawa)
ŻUBR POMPIK: MESZKA (2017, 7’), Aleksandra „Alex” Vetter, EgoFilm (Warszawa)

***

Program I – 37’45″ (4 filmy)

AGI BAGI II: URODZINOWY POMNIK WODZA (2016, 11’), Waldemar Mordarski, Badi Badi (Warszawa)

Wódz zarządza wybudowanie pomnika na swoją cześć. Niestety w trakcie budowy powstaje wielki bałagan. Wódz jak zwykle próbuje wymigać się od pracy, ale tym razem musi ponieść konsekwencje i posprzątać po sobie. W nagrodę dostaje piękny urodzinowy prezent – wymarzony pomnik.

Waldemar Mordarski (ur. 11 grudnia 1978r. w Krakowie) – polski animator i reżyser filmów animowanych. Ukończył Liceum Plastyczne w Zakopanem i Szkołę Filmową w Łodzi – kierunek Animacja i Efekty specjalne. Od 2004 roku pracuje przy realizacji filmów animowanych, reklamowych, oprawy graficznej programów tv i filmowych efektów specjalnych jako reżyser, supervisor, animator, grafik i compositing artist. Filmy autorskie brały udział w kilkudziesięciu festiwalach filmowych na całym świecie, a “Pojedynek” zdobył Nagrodę Specjalną na festiwalu OFAFA 2002 w Krakowie.

SERIA „AGI BAGI” JEST DWUKROTNYM LAUREATEM O!PLA. ODCINEK „ZAGUBIONE JAJO” W REŻYSERII TOMASZA NIEDŹWIEDZIA ZDOBYŁ ZŁOTY TOBOŁEK KOZIOŁKA MATOŁKA NA O!PLA 2015 W KONKURSIE TERAZ DZIECI MAJĄ GŁOS! (KATEGORIA: PRZEDSZKOLNA). ODCINEK „ZAWODY W SURFOWANIU NA LIŚCIACH” W REŻYSERII WALDEMARA MORDARSKIEGO ZDOBYŁ WYRÓŻNIENIE ZA ZAJĘCIE II MIEJSCA W KONKURSIE TERAZ DZIECI MAJĄ GŁOS! (KATEGORIA: PRZEDSZKOLNA) NA O!PLA 2016.

***

MARZENIA MISIA WALENTEGO (2017, 11’), Aleksandra Chrapowicka (Łódź)

Miś Walenty całe życie spędził w cyrku bawiąc publiczność. Niestety z wiekiem stał się mniej sprawny. A ponieważ bardzo lubił miód, przytyło mu się tu in ówdzie. Jego występy nie wzbudzały już takiego zainteresowania, a tylko śmiech i tupanie nogami widowni. Któregoś dnia za radą Kotki Wróżbitki decyduje się opuścić namiot cyrkowy , w poszukiwaniu swojego kuzyna Białego Misia. Misio wędrował i wędrował. Po drodze spotykał różne zwierzęta. Ale żaden z nich nie przypominał Białego Misia… aż do czasu.

Aleksandra Chrapowicka – reżyser filmów animowanych, adiunkt na Specjalności Film Animowany i Efekty Specjalne na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej w PWSFTv i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi. Przez kilka lat współpracowała z filharmoniami w Polsce przy realizacji krótkich opracowań plastycznych i animacji do koncertów muzyki poważnej dla dzieci i młodzieży. Zainteresowana twórczością dla młodego widza. Wybrane krótkometrażowe, animowane filmy dla dzieci – ,, Gdzie jest bajka ?”- 2009, ,, Trzy koty”- 2015, ,, Wilczek Lupi i Baranek Bobek”- 2016, ,, Marzenia Misia Walentego”- 2017, w realizacji ,, W poszukiwaniu zimy”- premiera zima 2018, oraz ,, Bajka o grubym psie”- premiera 2019 .

LAUREATKA BRĄZOWEGO TOBOŁKA KOZIOŁKA MATOŁKA NA O!PLA 2017 ZA FILM „WILCZEK LUPI I BARANEK BOBEK” (KATEGORIA: TERAZ PRZEDSZKOLAKI MAJĄ GŁOS!).

***

PAMIĘTNIK FLORKI III: PREZENT (2016, 11’), Janusz Martyn, ANIMA-POL (Łódź)

„Prezent” to odcinek o urodzinach ukochanej babci Balbiny, na które Florka samodzielnie postanawia zrobić babci podarunek. Wkłada w niego wiele serce i wysiłku, doświadczając po drodze sinusoidy uczuć – ekscytacji („Mam świetny pomysł na prezent!”), niepewności („Czy babci się spodoba?”) i radosnego podniecenia („Otwórz babci, otwórz!”). Nagrodą za włożony trud jest nie tylko zachwyt babci, ale niespodziewane odkrycie, że radość z obdarowywania kogoś może być taka sama, jak z prezentu, który się samemu otrzymuje.

Janusz Martyn pracę artystyczną rozpoczął w 1989 we francusko-polskiej spółce Anima-Pol. Pod kierownictwem francuskiego animatora Jacques Bredoux uzyskał kwalifikacje animatora filmu rysunkowego. Uczestniczył przy realizacji kilkudziesięciu filmów jako animator i layoutman. W 1993 roku pracował jako character animator w filmie „The story of a little tree” reż. Karen Huybrechts. Jako reżyser zadebiutował w 1997 roku średniometrażowym filmem pt. ”Kocia Wielkanoc”. Pracował jako reżyser, autor postaci, layoutman i animator w polskiej edycji „Ulicy Sezamkowej”. W 2002 roku, jako key animator brał udział w animowanej wersji „Mr. Bean” (Tiger Aspect). Ministerstwo Kultury i Sztuki, w 1998 roku, na podstawie dorobku artystycznego przyznało mu status „Twórcy”. Jest autorem projektów postaci, plastyki do wielu filmów animowanych i kampanii reklamowych.
Film pt. „Gdzie jest Nowy Rok ?” realizowany na zamówienie TVP S.A w jego reżyserii otrzymał Nominację do Nagroda Pulcinella w Międzynarodowym Konkursie Filmów Animowanych w Positano, we Włoszech (2007), Nagroda dla Najlepszego Filmu Średniometrażowego na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym DiverCine, Montevideo, Urugwaj (2007), Specjalna Nagroda Młodego Jury na Międzynarodowym Festiwalu Telewizyjnych Filmów dla Dzieci „Prix Danube” w Bratysławie (2007).

SERIA „PAMIĘTNIK FLORKI” JEST DWUKROTNYM LAUREATEM ZŁOTEGO TOBOŁKA KOZIOŁKA MATOŁKA NA O!PLA: W 2016 ZA ODCINEK PT. „POTWORNY BAŁAGAN” W REŻYSERII PIOTRA ROGOWSKIEGO ORAZ W 2017 ZA ODCINEK PT. „TORBA” W REŻYSERII DOROTY CIEŚLI (KATEGORIA: TERAZ PRZEDSZKOLAKI MAJĄ GŁOS!).

***

PAN MALUŚKIEWICZ I WIELORYB (2017, 3’42”), Michał Rychławski, Strefa 57 (Sicienko)

Animowana historia „Pan Maluśkiewicz i wieloryb” to hołd złożony Julianowi Tuwimowi, najwybitniejszemu bajkopisarzowi w historii polskiej literatury dziecięcej. Jedna z ulubionych bajek z dzieciństwa twórcy animacji, którą po latach pokochali także jego synowie. Film powstał na prośbę jednego z nich. Pan Maluśkiewicz, prawdopodobnie krasnolud, postanawia odszukać największe stworzenie żyjące na Ziemi. Głodny przygody konstruuje łódkę z łupiny orzecha i wyrusza w trudną podróż po ocenie. Po kilku miesiącach odnajduje wyspę na której postanawia odpocząć. Okazuje się jednak, że owa wyspa to czubek nosa wieloryba, dokładnie rzecz ujmując jedynego drapieżnego wieloryba – Kaszalota!

Michał Rychławski (ur. 08.11.1985 r). Od 2009 roku prowadzi niewielkie Studio Grafiki Komputerowej – STREFA 57. Świadczy usługi głównie z zakresu grafiki komputerowej dla multimediów, w tym animacji. Jego hobby to m.in. tworzenie krótkich, niezależnych filmów animowanych. Zdobywca dwóch złotych Tobołków Koziołka Matołka na największym Festiwalu Polskich Filmów Animowanych O!PLA 2016 w kategoriach „Off&Go” oraz „Animowane Fraszki”. Razem z Krzysztofem Skibą (Big CyC) współtworzy „Bajki Skiby”. Prywatnie szczęśliwy mąż, ojciec i fanatyczny fan Formuły 1.

PODWÓJNY LAUREAT ZŁOTEGO TOBOŁKA KOZIOŁKA MATOŁKA NA O!PLA 2016 ZA FILM „PRZETRWAĆ W PUSZCZY BIAŁOWIESKIEJ” (KATEGORIA: OFF&GO!) ORAZ „ŻYCIE” (KATEGORIA: ANIMOWANE FRASZKI).

***

Program II – 41’30″ (5 filmów)

PAN TOTI II: PAN TOTI I RYCERZE (2016, 08’03”), Grzegorz Handzlik, ORANGE Studio Animacji (Bielsko-Biała)

Pan Toti znajduje w kopalni mieszczącej się pod podłogą w jego domu, pudełko, z którego konstruuje wraz z Hehelem latającego smoka. Na wyspę przybywają rycerze, którzy zostawiają na brzegu jeziora swoje konie i zbroję, a następnie idą się kąpać. W tym czasie Bliźniaki przebierają się w ich stroje i niszczą blaszane konie. Rycerze rozpoczynają pościg za Bliźniakami.

Grzegorz Handzlik. Założyciel, właściciel Studia Animacji Orange, reżyser, animator, producent. Urodzony w 1953 roku w Kozach koło Bielska- Białej. W 1975 roku rozpoczął pracę zawodową w Studiu Filmów Rysunkowych w Bielsku- Białej. W 1978 otrzymał I kategorię zawodową – animatora, a w 1979 Państwowa Komisja przy Ministerstwie Kultury i Sztuki przyznała III kategorię zawodową – reżysera filmów animowanych. W 1986 został współzałożycielem „Hanna Barbera” – Poland. 1995 rok założył „Orange” Studio Reklamy w Bielsku- Białej, które następnie przekształciło się w „Orange” Studio Animacji.

ODCINEK „PAN TOTI I UFOLUDKI” ZDOBYŁ III MIEJSCE W KONKURSIE TERAZ DZIECI MAJĄ GŁOS! (KATEGORIA: PRZEDSZKOLNA) NA O!PLA 2015.

***

PRZYTUL MNIE: TEN WYJĄTKOWY DZIEŃ (2017, 6’), Mateusz Jarmulski, Animoon (Warszawa)

Nadchodzi dzień urodzin małego misia. Niestety, wszystko wskazuje na to, że tata niedźwiadka zapomniał o tym ważnym wydarzeniu. Zamiast organizować przyjęcie, postanawia nauczyć synka, jak zdobywać miód.

Mateusz Jarmulski jest reżyserem filmów animowanych, scenarzystą i animatorem. Ukończył PWSFTviT w Łodzi na kierunku animacji. Pracował w studiu Se-Ma-For, gdzie zajmował się efektami specjalnymi do filmu „Piotruś i Wilk” (Oscar 2008). Współpracował także przy produkcji filmu „Świteź” Kamila Polaka. Pracował w zespole tworzącym multimedialne projekcje dla Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Jego filmy były emitowane, pokazywane i nagradzane na wielu festiwalach m in. w Stuttgarcie, Seulu, Belgradzie czy Hiroszimie. Obecnie uczy animacji w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych na wydziale Sztuka Nowych Mediów.

***

RODZINA TREFLIKÓW II: SERCE ROBOBOTA (2017, 08’30”), Marek Skrobecki, Studio Trefl (Gdynia)

Treflik i Treflinka postanawiają odwiedzić swojego sąsiada Pana Robobota. Ten wyjawia im swoje pragnienie, aby mieć serce, tak jak oni. Dzieci udają się do Małego Wujcia, który wie jak zaradzić tej sprawie…

Marek Skrobecki (ur. 1951 w Kaliszu) reżyser filmów animowanych, przede wszystkim realizowanych klasycznymi technikami lalkowymi, scenograf, autor opracowań plastycznych, scenarzysta. Profesor Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi oraz profesor Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Zadebiutował w 1988 roku filmem „Epizod”, później próbował swoich sił w rysunkowych filmach dla dzieci. Jednak dopiero w zrealizowanym w 1992 roku filmie „DIM” odnalazł swoją oryginalną drogę artystyczną. Zyskał uznanie za próbę ożywiania kukieł wielkości człowieka, co niewątpliwie stanowiło nowum na gruncie polskiej animacji przestrzennej. Doświadczenia zdobyte przy tym filmie wykorzystał z powodzeniem przy następnych filmach, a zwłaszcza przy wielokrotnie nagradzanym „Ichthys” /2005 rok/. W 2006 roku współpracował przy Oskarowej produkcji „Piotruś i Wilk” jako II reżyser i scenograf. W 2010 roku zrealizował wielokrotnie nagradzany film „Danny Boy”. Od 2013 roku pełni funkcję Dyrektora Artystycznego Studia Trefl w Gdyni.

***

WIERCIMISIE: GDZIE JEST BUBI? (2016, 11’), Marzena Nehrebecka, Waldemar Mordarski, Badi Badi (Warszawa)

W pewien bezchmurny wieczór mały wiercimiś Bubi, nie mogąc zasnąć, wspina się na drzewo, by podziwiać księżyc, gwiazdy i ciągnącą się po horyzont łąkę. Nieopatrznie wypowiada marzenie o lataniu. Nie wie, że podsłuchuje go tajemniczy stwór – Czarne Czupiradło. Pod pretekstem nocnej wycieczki Czarne Czupiradło namawia Bubiego na nocny lot. Bubi nie wraca już do swojej dziupli. Następnego dnia przyjaciółka Bubiego, Berta, odkrywa brak małego wiercimisia. Mieszkańcy wioski szukają Bubiego cały dzień, ale bezskutecznie. Berta świadomie pozwala się porwać Czupiradłu i dzięki temu trafia do jednej klatki z Bubim. Dzięki podarowanemu przez Starego Wiercimisia wytrychu, stworzonkom udaje się uciec z potrzasku. Cichaczem wymykają się na dach ruin fabryki Czupiradła, zabierając usypiający proszek, wędkę Papilia, parę przeciwsłonecznych okularów i telefon. Za pomocą zawieszonego na końcu wędki światełka pokazują ćmie, jak ma je zawieźć do domu. Kiedy Bubi i Berta dolatują na swoją gałąź, zwracają wolność zniewolonej do tej pory przez Czupiradło ćmie. Wolny Papilio odlatuje w stronę księżyca.

Marzena Nehrebecka. Scenarzystka, reżyserka, kolorystka. Urodziła się w 1975 roku w Krakowie. W latach 1995 – 2000 studiowała filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim. W latach 1998 – 2002 Animację i Filmowe Efekty Specjalne w PWSFTviT w Łodzi. W latach 2008 – 2010 była ekspertem Państwowego Instytutu Sztuki Filmowej.

Waldemar Mordarski (ur. 11 grudnia 1978r. w Krakowie) – polski animator i reżyser filmów animowanych. Ukończył Liceum Plastyczne w Zakopanem i Szkołę Filmową w Łodzi – kierunek Animacja i Efekty specjalne. Od 2004 roku pracuje przy realizacji filmów animowanych, reklamowych, oprawy graficznej programów tv i filmowych efektów specjalnych jako reżyser, supervisor, animator, grafik i compositing artist. Filmy autorskie brały udział w kilkudziesięciu festiwalach filmowych na całym świecie, a “Pojedynek” zdobył Nagrodę Specjalną na festiwalu OFAFA 2002 w Krakowie.

***

ŻUBR POMPIK: MESZKA (2017, 7’), Aleksandra „Alex” Vetter, EgoFilm (Warszawa)

Gdzieś w głębinach wielkiej, dzikiej, zielonej puszczy mieszka żubr Pompik. Właściwie to żuberek Pompik, jako że w porównaniu z innymi żubrami jest niewielki, do tego nie tak silny, szybki i skoczny, jak jego rówieśnicy. Niezbyt się nadaje do tradycyjnych żubrzych zabaw w przepychanie rogami, wbęcywanie na drzewa czy żubrzego berka dookoła polany. Ma za to inne zainteresowania. Pompik jest bowiem najbardziej ciekawskim ze zwierząt w puszczy. Nie ma takiej leśnej tajemnicy, której Pompik by nie rozwiązał dzięki obserwacji, cierpliwości i zadawaniu mnóstwa pytań. Dzielnie sekunduje mu w tym jego młodsza siostra, mała Polinka, która zazwyczaj, będąc przeciwieństwem brata, zamiast się zastanawiać, woli biegać, skakać i wykonywać całe mnóstwo najdziwniejszych czynności. Pewnego gorącego, leniwego dnia, kiedy wylegiwanie się zaczyna być już nudne, szczególnie dla najmłodszych, w puszczy pojawiają się latające… myszki? Co zrobić gdy milusia z pozoru przyroda zaczyna gryźć w nos? Mama żuberków, Porada, cierpliwie odpowiada na pytania dzieci, radzi, a kiedy trzeba – pociesza. Żubr Pomruk – tatuś Pompika i Polinki, największy ze wszystkich żubrów w puszczy, służy swoją siłą, kiedy trzeba wyciągnąć maluchy z tarapatów.

Aleksandra „Alex” Vetter  uczyła się w Aktywnym Studium Plastycznym Technik Teatralno-Filmowych (2005-2009). W latach 2009-2012 pracowała w Studiu Miniatur Filmowych w Warszawie. Robiła dekoracje do serialu animowanego „Hip-Hip & Hurra” (2010-2013). Pracowała głównie jako grafik i artysta wizualny. Przez wiele lat tworzyła animacje jako wolny strzelec. Potem była m.in. związana z firmą Serafiński Studio Graficzno-Filmowe i EGoFILM Studio. Jest głównym autorem opracowania plastycznego i dekoracji do serii „Żubr Pompik”. Odcinek „Meszka” był jej wielką przygodą i debiutem reżyserskim; Obecnie dyrektor artystyczny w Littlest Pet Shop, Boulder Media; Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich.