KONKURS TDMG! (KATEGORIA PRZEDSZKOLNA)

KONKURS „TERAZ DZIECI MAJA GŁOS! – KATEGORIA PRZEDSZKOLNA” PODZIELONY BĘDZIE NA 3 BLOKI

BLOK I
PAMIĘTNIK FLORKI 3: TORBA (2016, 11’), Dorota Cieśla, ANIMA-POL
CZAPU, CZIPU: CO TO TAK KŁUJE I TUPIE? (2016, 5’12”), Bogna Sroka-Mucha, Tomasz Głodek (Anima Art)
SZKOŁA CZYŚCIOCHÓW: NIESPODZIEWANY LOKATOR (2014, 2’26”), Jagoda Klaczyńska, PJATK WARSZAWA
ŻUBR POMPIK: DUŻE I MAŁE (2016, 7’12”), Wiesław Zięba, EGoFILM
WIERSZYKI DOMOWE (2016, 5’40”), Robert Turło, Mikołaj Pilchowski, 2001 Marek Rudnicki
WILCZEK LUPI I BARANEK BOBEK (2016, 10’), Aleksadra Chrapowicka

BLOK II
AGATKA I KAKTUS (2016, 10’), Andrzej Piotr Morawski, Serafiński Studio / TV Studio Filmów Animowanych w Poznaniu
RODZINA TREFLIKÓW 2: NA TROPIE SKARBU (2016, 8’30”), Marek Skrobecki, Studio Trefl
AGI BAGI: KSIĘŻYC (2016, 11’), Tomek Niedźwiedź, Badi Badi
KWADRATY (2016, 3’46”), Magdalena Budzyńska, PJATK WARSZAWA
PRZYTUL MNIE: OPERACJA WEEKEND (2016, 6’), Mateusz Jarmulski, Animoon

BLOK III
BASIA I UPAŁ W ZOO (2016, 11’), Marcin Wasilewski, Grupa Smacznego
BUŹKA I DZIÓBEK: BUŹKA ROBI ZDJĘCIA (2017, 5’), Maciej Pestka, Mapepi Animacje
PAN TOTI I CZARODZIEJSKA RÓŻDŻKA (2015, 8’03”), Jaroslav Baran, Grzegorz Handzlik, ORANGE Studio Animacji
MELA & MARCEL, CZYLI JAK BEZPIECZNIE I ZDROWO POZNAWAĆ ŚWIAT: NIE ROZMAWIAM Z NIEZNAJOMYM (2015, 05’09”), Iwona Wołkowicz, Tutto Arts & Media
WIKING TAPPI: ZAMIESZANIE Z ZIMOWYMI ZAPASAMI (2016, 10’31”), Andrzej Piotr Morawski, EGoFILM

***

BLOK I
PAMIĘTNIK FLORKI 3: TORBA (2016, 11’), Dorota Cieśla, ANIMA-POL

pamietnik-florki-3_torbaOj, to nie był dobry dzień dla Florki. Przegrana przez ryjówkę gra staje się przyczyną wielkiego wybuchu złości – Florka rzuca grą planszową, tupie, krzyczy. Jednak Florka na gwałtownym jej wyrażeniu  nie poprzestaje i ze swoją żyłką badacza docieka: Czy wolno czuć złość? A jeśli tak – jak bezpiecznie ją „wyjmować”? Czy dorośli też się złoszczą i jakie mają na to sposoby? Czy „połykanie złości” to dobre rozwiązanie, czy może lepiej skorzystać z samodzielnie wykonanej „torby na złość”?

Dorota Cieśla – reżyser filmów animowanych i animator. Ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Filmową, Teatralną i Telewizyjną im. Leona Schillera w Łodzi, Wydział Operatorski i Realizacji Telewizyjnej, kierunek Animacja i Filmowe Efekty Specjalne. Studia podyplomowe z grafiki komputerowej w Wyższej Szkole Kupieckiej w Łodzi. Pracowała w Studio Filmowym SE-MA-FOR w Łodzi jako animator. Współpracowała z wydawnictwem Nowa Era w Warszawie przy wizualizacji książek. W łódzkim oddziale Telewizji Polskiej zajmowała się realizacją programów telewizyjnych. Obecnie współpracuje ze Studiem Filmowym Anima-Pol w Łodzi jako reżyser i animator. Otrzymała nagrodę Grand Prix za film „Opadnięcie kurtyny” na Ogólnopolskim Festiwalu Autorskich Filmów Animowanych OFAFA w Krakowie w 1997. Zajęła drugie miejsce w konkursie „Przemiany”, organizowanym przez Plus GSM na znak graficzny programu 5 Plus w 2003.

ODCINEK „POTWORNY BAŁAGAN” W REŻYSERII PIOTRA ROGOWSKIEGO ZDOBYŁ ZŁOTEGO TOBOŁKA KOZIOŁKA MATOŁKA NA O!PLA 2016 (KATEGORIA: TERAZ PRZEDSZKOLAKI MAJĄ GŁOS!).

***

CZAPU, CZIPU: CO TO TAK KŁUJE I TUPIE? (2016, 5’12”), Bogna Sroka-Mucha, Tomasz Głodek (Anima Art)

czapu-czipu_co-to-tak-kluje-i-tupie_2Czapu Czipu opowiada o przygodach małego chłopca – Czipu i jego niezwykłej papierowej czapki – Czapu. Jest to serial o zagadkach dźwiękowych i wizualnych. Czipu w każdym odcinku zmaga się z tajemnicą, którą skrywa Czapu. Kluczem do rozwiązania zagadki, która kryje się w czapce niespodziance, są dźwięki jakie się z niej wydobywają.

Bogna Sroka-Mucha – absolwentka grafiki na ASP w Krakowie. Zajmuje się głównie ilustracją książkową i prasową. Na stałe współpracuje z czasopismami „Traveler – National Geographic”, oraz z „Kaleidoscope” i „Inspire”. Jej prace ukazały się w takich ogólnopolskich magazynach, jak „Newsweek”, „Forum”, „Elle”, „Wysokie Obcasy” czy „Wiedza i Życie”. Oprócz projektowania graficznego tworzy prace na pograniczu rysunku i instalacji. W 2014 roku obroniła pracę doktorską na temat autorskiej ilustracji w książce i filmie animowanym. Praca doktorska zwieńczona została przygotowaniem 2 książeczek dla dzieci, 15 storyboardów do filmu animowanego oraz pilotażowym odcinkiem zrealizowanym dzięki otrzymanemu grantowi z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Na co dzień jest mamą kilkuletniego Tytusa, a w pracy zawodowej jest wykładowcą przedmiotu ilustracja w Instytucie Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz projektowania graficznego w Policealnym Studium Plastycznym Anima Art. Swoje pomysły na książki dla dzieci czerpie z własnych doświadczeń i wnikliwej obserwacji swojego synka.

***

SZKOŁA CZYŚCIOCHÓW: NIESPODZIEWANY LOKATOR (2014, 2’26”), Jagoda Klaczyńska, PJATK WARSZAWA

szkola-czysciochow_-niespodziewany-lokatorNiektórzy się cieszą, jeśli nie umyjesz zębów przed snem…

Jagoda Klaczyńska (ur. 1990), absolwentka Liceum Plastycznego im. Wojciecha Gersona w Warszawie. W 2010 roku ukończyła z wyróżnieniem studia I-ego stopnia na Polsko Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych ze specjalizacją animacja. Obecnie zajmuje się głównie ilustracją.

***

ŻUBR POMPIK: DUŻE I MAŁE (2016, 7’12”), Wiesław Zięba, EGoFILM

zubr-pompik_duze-i-male_2Gdzieś w głębinach wielkiej, dzikiej, zielonej puszczy mieszka żubr Pompik. Właściwie to żuberek Pompik, jako że w porównaniu z innymi żubrami jest niewielki, do tego nie tak silny, szybki i skoczny, jak jego rówieśnicy. Niezbyt się nadaje do tradycyjnych żubrzych zabaw w przepychanie rogami, wbęcywanie na drzewa czy żubrzego berka dookoła polany, ma za to inne zainteresowania. Pompik jest bowiem najbardziej ciekawskim ze zwierząt w puszczy.

Wiesław Zięba (ur. 1947) – grafik, satyryk, rysownik, reżyser filmów animowanych. Debiutował w 1972 w tygodniku „Szpilki”. W tym samym roku rozpoczął pracę w Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej, a od roku 1983 w Studio Miniatur Filmowych w Warszawie. Stale współpracuje z wydawnictwami książek dla dzieci i młodzieży oraz jest ilustratorem podręczników szkolnych w Wydawnictwie Szkolnym i Pedagogicznym. Od wielu lat prowadzi zajęcia z młodzieżą szkolną na terenie całego kraju i poza nim z zakresu sposobu realizacji filmów animowanych prezentując jednocześnie dorobek polskiej animacji. Prowadząc warsztaty filmowe w odległych małych miejscowościach przyczynia się do popularyzacji filmu animowanego. Zajęcia prowadzone są również z młodzieżą upośledzoną umysłowo i niepełnosprawną. W 2008 roku został odznaczony Orderem GLORIA ARTIS za wybitne osiągnięcia dla kultury polskiej . W 2014 r. otrzymał Nagrodę Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii Edukacja Młodego Widza w 2014r.

***

WIERSZYKI DOMOWE (2016, 5’40”), Robert Turło, Mikołaj Pilchowski, 2001 Marek Rudnicki

wierszyki-domowe_2„WIERSZYKI DOMOWE”, według książki Michała Rusinka z ilustracjami Joanny Rusinek,  w tonacji humorystycznej oprowadzają młodego widza po pospolitych przedmiotach i miejscach związanych z domem i życiem codziennym czteroosobowej rodziny (Chłopczyk, Dziewczynka, Mama, Tata wraz z ich Psem). Przygodową akcję każdego odcinka opowiada nam, bawiąc się często różnym znaczeniem słów, Lektor. Dodatkowo, towarzyszy mu komentarz wypowiadany przez postać Poety. Film  animowany, ćwiczenie i lektura obowiązkowa z języka polskiego na podstawie wybranych  trzech wierszyków: „Szafa”, „Narty”,”Pralka”.

Robert Turło (ur. 1966) – reżyser, scenarzysta, animator. 1987-1993 studia na PWSSP w Gdańsku – Architektura Wnętrz. 1996-1998 ASP w Warszawie – Grafika. Autor animowanych wideoklipow oraz filmów (głównie dla dzieci). Laureat ponad 20 nagród krajowych i zagranicznych festiwali filmowych w tym: Światowy Złoty Medal na New York Festivals 2005, nagrodę specjalną „REMI”w Houston 2007, czy nominację do „Złotej Palmy” w Cannes 1991 za film krótkometrażowy. Od 2003 współpracje stale ze TVStudiem Filmow Animowanych w Poznaniu. Poza tym: wykładowca Akademi Sztuk Pięknych w Gadńsku, opiekun Warsztatowej Pracowni Animacji w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia2 w Gdańsku.

Mikołaj Pilchowski (ur. 1981) – animator, reżyser, pedagog i twórca filmowy. Studiował film animowany na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Od 2008 realizuje filmy animowane dla dzieci. Współtworzył takie serie jak Hip Hip&Hurra, Mami Fatale, Baśnie i bajki polskie czy Miś Fantazy.

***

WILCZEK LUPI I BARANEK BOBEK (2016, 10’), Aleksadra Chrapowicka

wilczek-lupi-i-baranek-bobek_2Film „Wilczek Lupi i Baranek Bobek” to historia przyjaźni pomiędzy wilczkiem a barankiem, jaka rodzi się w czasie ich podróży po lesie. Wilczek pomaga dotrzeć barankowi do stada, gdzie czeka na niego zmartwiona mama. W między czasie Lupi sam chce zostać barankiem, ażeby móc zostać w stadzie owiec. Sytuację obserwuje i komentuje sroka Marta, która towarzyszy im w podróży .

Aleksandra Maria Chrapowicka – studia na wydziale grafiki w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, następnie studia na kierunku Film Animowany i Efekty Specjalne na wydziale operatorskim i realizacji telewizyjnej w PWSFTviT w Łodzi, gdzie pracuje obecnie na stanowisku adiunkta. Interesuje się twórczością dla dzieci.

***

BLOK II
AGATKA I KAKTUS (2016, 10’), Andrzej Piotr Morawski, MSerafiński Studio / TV Studio Filmów Animowanych w Poznaniu

agatka-i-kaktus_1W filmie „Agatka i Kaktus”, Agatka przynosi z przedszkola zagrodę z konikami wykonaną z plasteliny i kasztanów. Jednego z koników stawia w terrarium Chomika Cyryla, aby obejrzał go sobie z bliska, a do zagrody wstawia doniczkę z kaktusem z parapetu, aby wyglądało jak na „dzikim zachodzie”. Przy okazji zauważa, że Kaktus ma za sucho, chociaż Cyryl przypomina jej, że wczoraj już go podlała, a kaktusy nie lubią zbyt dużo wody. W czasie, gdy Agatka chce zabrać Cyrylowi miskę z wodą, z zagrody znikają koniki i Kaktus. Agatka postanawia ratować swoje koniki, wskakuje na konika z terrarium Cyryla i rusza w pościg. Cyryl chcąc nie chcąc dołącza do niej na prerii.

Andrzej Piotr Morawski – reżyseria filmów animowanych, realizacja scenografii i dekoracji, storyboardów, layoutów, animacji. W latach 1968 – 1987 pracował w Studio Miniatur Filmowych w Warszawie i brał udział we wszystkich większych produkcjach SMF. W latach 1987 – 1997 pracował za granicą w studiach: G. HAHN Filmprod. GmbH Berlin, TFC Trickompany GmbH Hamburg, Cartoon Film Thilo Graf Roothkirch i innych. Brał udział w produkcji takich filmów animowanych, pełnometrażowych i seriali jak: „Benjamin Blumchen”(serial i f/pm) HAHN Filmprod. GmbH Berlin „Der Kleene Punker” (f/pm) TFC Trickompany Kolonia „Asterix in America” (f/pm) HahnFilmpiod.GmbH Berlin „Werner Beinhart” (f/pm) Constantin Film Berlin „Werner das muss kesseln” (f/pm) TFC Trickompany Hamburg, „Pippi Langstocking” (f/pm) Svenska Filmindustri & NELAANA „Hugo 2 – jungle animal” (f/pm) Film I/S Copenhagen. Po powrocie do Polski w 1998 współpracował ze studiami krajowymi i zagranicznymi przy produkcjach animowanych filmów pełnometrażowych, seriali, reklam tv i innych realizacji filmowych, m.in.: „Kleine Eisbar” (f/pm i serial) Cartoon Film Berlin, „Laggerheads” (f/km) Iduna Film&TFC Trickompany Hamburg, „Kleine Arschloch” (f/pm) TCB Toon Company GmbH Berlin. Od 2012 roku stale współpracuje ze Studiem Marka Serafińskiego w Warszawie.

ODCINEK „AGATKA I MYDŁO” W REŻYSERII ANDRZEJA KUKUŁY ZDOBYŁ WYRÓŻNIENIE ZA ZAJĘCIE III MIEJSCA W KONKURSIE TERAZ DZIECI MAJĄ GŁOS! (KATEGORIA: PRZEDSZKOLNA) NA O!PLA 2016.

***

RODZINA TREFLIKÓW 2: NA TROPIE SKARBU (2016, 8’30”), Marek Skrobecki, Studio Trefl

rodzina-treflikow_2Treflik dostał mapę skarbu od Małego Wujcia. Do poszukiwań dołącza jego siostra, Treflinka. Dzieci szukając złotego runa przeżywają niewiarygodne przygody podczas których odkrywają, że dobra zabawa z przyjaciółmi jest lepsza od enigmatycznego skarbu. W tym odcinku zyskują nowego przyjaciela Misia Zdzisia. Zrealizowany w klasycznej technice animacji lalkowej serial zabiera widzów do bajkowego świata niezwykłej rodziny. Obserwujemy codzienne życie 6-letniej Treflinkii jej młodszego brata Treflika. Rodzina Treflików otoczona jest serdecznymi przyjaciółmi, sąsiadami, wśród których spotkamy Ciocię, Pana Jareczka, Gondusia, Pana Robobota, Króla i Królową. Jest też Mały Wujcio, przybysz z odległej krainy, który dzięki swoim magicznym właściwościom towarzyszy Treflikowi i Treflince w małych i dużych przygodach, pomagając im nawet w rozwiązywaniu problemów oraz zapoznaje z wartościami, takimi jak: przyjaźń, szacunek, uczciwość i tolerancja.

Marek Skrobecki (ur. 1951 w Kaliszu) reżyser filmów animowanych, przede wszystkim realizowanych klasycznymi technikami lalkowymi, scenograf, autor opracowań plastycznych, scenarzysta. Profesor Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi oraz profesor Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Zadebiutował w 1988 roku filmem „Epizod”, później próbował swoich sił w rysunkowych filmach dla dzieci. Jednak dopiero w zrealizowanym w 1992 roku filmie „DIM” odnalazł swoją oryginalną drogę artystyczną. Zyskał uznanie za próbę ożywiania kukieł wielkości człowieka, co niewątpliwie stanowiło nowum na gruncie polskiej animacji przestrzennej. Doświadczenia zdobyte przy tym filmie wykorzystał z powodzeniem przy następnych filmach, a zwłaszcza przy wielokrotnie nagradzanym „Ichthys” /2005 rok/. W 2006 roku współpracował przy Oskarowej produkcji „Piotruś i Wilk” jako II reżyser i scenograf. W 2010 roku zrealizował wielokrotnie nagradzany film „Danny Boy”. Od 2013 roku pełni funkcję Dyrektora Artystycznego Studia Trefl w Gdyni.

***

AGI BAGI: KSIĘŻYC (2016, 11’), Tomek Niedźwiedź, Badi Badi

agi-bagi_ksiezyc_1Pan Księżyc ma swój wieczorny występ. Śpiewając, wpływa na niebo nad wioską Agingów. W trakcie wykonywania utworu bawi się wodą: gestem ręki kołysze nią, przybliżając i oddalając od siebie. Oczywiście chrapiąca i lunatykująca Gadzina trochę przeszkadza mu w występie. Niespodziewanie na Agi w rzeczce znika woda i tylko Pan Księżyc jest w stanie ją przywrócić. Serial opowiada o wesołych przygodach mieszkańców planety Agi Bagi. Każdy odcinek to opowieść o tym, jak ważna jest współpraca i wspólne dbanie o ekosystem planety.

Tomasz Niedźwiedź – producent, reżyser i scenarzysta filmów animowanych. Autor koncepcji, współautor scenariusza oraz reżyser serialu dla przedszkolaków „Agi Bagi“, którego światowa premiera odbyła się 1 kwietnia 2015 roku, serial w emisji w 50 krajach.Pomysłodawca i współscenarzysta (razem z Bartoszem Wierzbiętą) przygodowego serialu dla dzieci w wieku szkolnym „Latający Miś i Strażnicy Legend“ (w trakcie realizacji). Autor pomysłu filmu przygodowego dla dzieci w wieku szkolnym „Powrót Strażnika Legend“ (w trakcie realizacji). Producent nagradzanego na ponad 20 festiwalach krótkometrażowego filmu animowanego „The Game“ w reżyserii Marcina Jańca. Reżyser animacji do filmu dokumentalnego „Karski i władcy ludzkości“ (reż Sławomir Grunberg) nagrodzonego rosyjskim Oskarem (nagroda Ławr). Prowadzący animator przy realizacji filmu „Dudi“ w reż. Andrzeja Dudzińskiego.

LAUREAT ZŁOTEGO TOBOŁKA KOZIOŁKA MATOŁKA NA O!PLA 2015 ZA „AGI BAGI: ZAGUBIONE JAJO” (KATEGORIA: TERAZ PRZEDSZKOLAKI MAJĄ GŁOS!).

ODCINEK „ZAWODY W SURFOWANIU NA LIŚCIACH” W REŻYSERII WALDEMARA MORDARSKIEGO ZDOBYŁ WYRÓŻNIENIE ZA ZAJĘCIE II MIEJSCA W KONKURSIE TERAZ DZIECI MAJĄ GŁOS! (KATEGORIA: PRZEDSZKOLNA) NA O!PLA 2016.

***

KWADRATY (2016, 3’46”), Magdalena Budzyńska, PJATK WARSZAWA

W kwadratowym świecie zamieszkałym przez kwadratowe istoty jednego z bohaterów dosięga przeziębienie…

kwadraty_1

***

PRZYTUL MNIE: OPERACJA WEEKEND (2016, 6’), Mateusz Jarmulski, Animoon

przytul-mnie-operacja-weekend_1Tata Miś i Mały Miś żyją w lesie w którym nigdy się nie nudzą. Każdy dzień przynosi nową przygodę. Charyzmatyczny a przy tym nieco niezdarny Tatuś oraz czuły i energiczny Miś rozbawią, rozśmieszą i wyciągną pomocną łapę do wielu leśnych zwierząt. Razem odkryją czym jest przyjaźń, otwartość oraz odpowiedzialność. Przede wszystkim jednak nauczą się, że dzieląc się z innym sami stajemy się bogatsi.

Mateusz Jarmulski jest reżyserem filmów animowanych, scenarzystą i animatorem. Ukończył PWSFTviT w Łodzi na kierunku animacji. Pracował w studiu Se-Ma-For, gdzie zajmował się efektami specjalnymi do filmu „Piotruś i Wilk” (Oscar 2008). Współpracował także przy produkcji filmu „Świteź” Kamila Polaka. Pracował w zespole tworzącym multimedialne projekcje dla Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Jego filmy były emitowane, pokazywane i nagradzane na wielu festiwalach m in. w Stuttgarcie, Seulu, Belgradzie czy Hiroszimie. Obecnie uczy animacji w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych na wydziale Sztuka Nowych Mediów.

***

BLOK III
BASIA I UPAŁ W ZOO (2016, 11’), Marcin Wasilewski, Grupa Smacznego

basia-i-upal-w-zoo_2Basia ma 5 lat i tak zwany charakterek. Mieszka w  mieście z rodzicami, dwójką braci, żółwiem Kajetanem i pluszowym przyjacielem Miśkiem Zdziśkiem. Basia lubi  książki i wymyślanie nowych zabaw. Nie jest idealnie grzeczna, ale nie sposób jej nie lubić. Czasami Basia, jak każdy pięciolatek, napotyka wielkie problemy, z którymi musi sobie poradzić. Odkrywa, że czasem na najtrudniejsze pytania można znaleźć proste odpowiedzi.

Marcin Wasilewski – doświadczony reżyser, autor niezależnych filmów krótkometrażowych „Amphora” (2007), „Argonaut” (2009) i „Lost Senses” (2013), nagrodzonego m.in. na SIGGRAPH 2013 i Avanca Festival. Scenarzysta, projektant, animator i storyboardzista. Interesują go nowe technologie animacji, nieustannie rozwija swoją wiedzę o narzędziach do produkcji animacji i budowania narracji filmu animowanego. Jako wykładowca brał udział w licznych warsztatach dla animatorów. Obecnie reżyseruje serie telewizyjne „Basia” i „Grand Banda”.

LAUREAT BRĄZOWEGO TOBOŁKA KOZIOŁKA MATOŁKA NA O!PLA 2014 ZA FILM „ZMYSŁY PRYSŁY” (KATEGORIA: STUDYJNA).

***

BUŹKA I DZIÓBEK: BUŹKA ROBI ZDJĘCIA (2017, 5’), Maciej Pestka, Mapepi Animacje

buzka-i-dziobek_robimy-zdjecia_1Nie ma to jak poranna gimnastyka na świeżym powietrzu. Buźka bardzo ją lubi. Podczas ćwiczeń zauważa pięknego motyla i postanawia zrobić mu zdjęcie. Dzióbkowi bardzo się zdjęcie podoba i też chce mieć fotografię wśród kwiatków. Nagle tuż za krzakami pojawia się dziwny duży ptak. Przyjaciele postanawiają zrobić mu zdjęcie. Okazuje się, że wcale to nie jest takie proste, zwłaszcza gdy jest to płochliwy struś.

Maciej Pestka – urodzony w Gdańsku w 1970 roku. Studiował architekturę na Politechnice Gdańskiej. Miłośnik animacji od zawsze.

LAUREAT ZŁOTEGO TOBOŁKA KOZIOŁKA MATOŁKA NA O!PLA 2015 ZA FILM „ZGUBNE SKUTKI PALENIA VER. 2” (KATEGORIA: OFF&GO!).

***

PAN TOTI I CZARODZIEJSKA RÓŻDŻKA (2015, 8’03”), Jaroslav Baran, Grzegorz Handzlik, ORANGE Studio Animacji

pan-toti-i-czarodziejska-rozdzka_2Pan Toti znajduje w kopalni różdżkę. Nie znając zasady jej działania, czaruje wszystko na opak. Zamiast kolegi pojawia się złośliwy łobuz. W zamian młodości, którą Pan Toti chce być obdarzony, staje się staruszkiem. Kłopotów jest coraz więcej, aż bystry przyjaciel Hehel odkrywa zasadę działania różdżki. Czarując czarnym końcem – czary działają na opak, czarując białym – poprawnie.  Teraz przyjaciele mogą odwrócić złe zaklęcia, bo wiedzą jak to zrobić.

Jaroslav Baran. Urodzony 27.03.1957 roku w Bratysławie. Ukończył Słowacką Techniczną Szkołę Wyższą w Bratysławie – Slovenská vysoká škola technická, na Wydziale Architektury, gdzie uzyskał tytuł Inżyniera. W roku 1976 rozpoczął prace w Studiu Filmów Animowanych Koliba, zwanego SAF Koliba jako animator, a później jako reżyser. Od roku 1989 został ostatnim dyrektorem Studia Filmów Animowanych Koliba. Od roku 2000 był nauczycielem w Prywatnej szkole twórczości animowanej UAT w Bratysławie, a od 2007 nauczycielem w SZŠUR – twórczość animowana także w Bratysławie. W roku 2009 był członkiem komisji Funduszu Audiowizualnego MK SR.

Grzegorz Handzlik. Założyciel, właściciel Studia Animacji Orange, reżyser, animator, producent. Urodzony w 1953 roku w Kozach koło Bielska- Białej. W 1975 roku rozpoczął pracę zawodową w Studiu Filmów Rysunkowych w Bielsku- Białej. W 1978 otrzymał I kategorię zawodową – animatora, a w 1979 Państwowa Komisja przy Ministerstwie Kultury i Sztuki przyznała III kategorię zawodową – reżysera filmów animowanych. W 1986 został współzałożycielem „Hanna Barbera” – Poland. 1995 rok założył „Orange” Studio Reklamy w Bielsku- Białej, które następnie przekształciło się w „Orange” Studio Animacji.

LAUREACI III MIEJSCA W KONKURSIE TERAZ DZIECI MAJĄ GŁOS! NA O!PLA 2015 ZA FILM „PAN TOTI: PAN TOTI I UFOLUDKI”

***

MELA & MARCEL, CZYLI JAK BEZPIECZNIE I ZDROWO POZNAWAĆ ŚWIAT: NIE ROZMAWIAM Z NIEZNAJOMYM (2015, 05’09”), Iwona Wołkowicz, Tutto Arts & Media

mela-marcel-czyli-jak-bezpiecznie-i-zdrowo-poznawac-swiat_nie-rozmawiam-z-nieznajomym_2Pewnego słonecznego dnia ślimak Marcel otrzymuje tajemniczą mapę. Od niej wszystko się zaczyna… Na mapie zaznaczone są różne miejsca, dołączona jest też kartka z mnóstwem literek. Dla Marcela całkowicie niezrozumiała, bo ślimak nie umie czytać. Dopiero Babcia żuczka Dygotka uchyla rąbka tajemnicy, jaką skrywa mapa. Całą rozmowę podsłuchuje ciekawska gąsienica Mela. Mela i Marcel wyruszają w podróż/grę, w czasie której mają zdobyć specjalne kluczyki za prawidłowe wykonanie zadania. Nagrodą za zebranie wszystkich kluczyków jest tajemniczy skarb. W odcinku pt. „Nie rozmawiam z nieznajomym” nasi bohaterowie szykują się do tej wyprawy, a przy okazji zostają poddani „pierwszej próbie”.

Iwona Wołkowicz – urodziła się 29 kwietnia 1977 roku w Warszawie. Jest Absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego – specjalizacja fotografia. Ukończyła również Międzywydziałowe Studia Ochrony Środowiska (UW). Pracowała jako dziennikarz oraz fotograf dla różnych wydawnictw oraz serwisów internetowych (m.in. Ahoj.pl) oraz jako producent dla firm fonograficznych (m.in. Universal Music Polska, Magic Records, EMI Music Classic, Outsider Music). Była również tłumaczem telenowel hiszpańskojęzycznych. Obecnie współtworzy firmę producencką Tutto Arts & Media. Zajmuje się grafiką oraz animacją filmową. Zrealizowała kilkadziesiąt filmów popularnonaukowych oraz dokumentalnych. „Mela & Marcel, …” to jej pierwszy film animowany.

***

WIKING TAPPI: ZAMIESZANIE Z ZIMOWYMI ZAPASAMI (2016, 10’31”), Andrzej Piotr Morawski, EGoFILM

wiking-tappi_zamieszanie-z-zimowymi-zapasami_2We wspaniałym, magicznym Szepczącym Lesie, który ciągnie się nad brzegami Lodowej Zatoki  mieszka wiking Tappi. Nie jest on prawdziwym wikingiem, gdyż ani w głowie mu wymachiwanie mieczem. Jego największą  bronią  są  uśmiech,  życzliwość  i  pomysłowość. Tappi  jest  bowiem  obrońcą  Szepczącego Lasu i wszystkich jego mieszkańców. Nie pozwoli, by komukolwiek stała się krzywda i gotów jest pomóc każdemu, kto znajdzie się w tarapatach.

Andrzej Piotr Morawski – reżyseria filmów animowanych, realizacja scenografii i dekoracji, storyboardów, layoutów, animacji. W latach 1968 – 1987 pracował w Studio Miniatur Filmowych w Warszawie i brał udział we wszystkich większych produkcjach SMF. W latach 1987 – 1997 pracował za granicą w studiach: G. HAHN Filmprod. GmbH Berlin, TFC Trickompany GmbH Hamburg, Cartoon Film Thilo Graf Roothkirch i innych. Brał udział w produkcji takich filmów animowanych, pełnometrażowych i seriali jak: „Benjamin Blumchen”(serial i f/pm) HAHN Filmprod. GmbH Berlin „Der Kleene Punker” (f/pm) TFC Trickompany Kolonia „Asterix in America” (f/pm) HahnFilmpiod.GmbH Berlin „Werner Beinhart” (f/pm) Constantin Film Berlin „Werner das muss kesseln” (f/pm) TFC Trickompany Hamburg, „Pippi Langstocking” (f/pm) Svenska Filmindustri & NELAANA „Hugo 2 – jungle animal” (f/pm) Film I/S Copenhagen. Po powrocie do Polski w 1998 współpracował ze studiami krajowymi i zagranicznymi przy produkcjach animowanych filmów pełnometrażowych, seriali, reklam tv i innych realizacji filmowych, m.in.: „Kleine Eisbar” (f/pm i serial) Cartoon Film Berlin, „Laggerheads” (f/km) Iduna Film&TFC Trickompany Hamburg, „Kleine Arschloch” (f/pm) TCB Toon Company GmbH Berlin. Od 2012 roku stale współpracuje ze Studiem Marka Serafińskiego w Warszawie.